קבינט הקורונה אישר: ההגבלות על טיסות יוסרו היום בחצות

מהיום בחצות השמיים יחזרו למצב שבו הם היו לפני הסגר, כלומר ישראלים יוכלו לטוס למדינות שמתירות כניסה אליהן • זאת בשעה שעדיין לא מותרת כניסת תיירים לישראל

כניסה לנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס
כניסה לנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

מהיום בחצות (ה') יסתיימו ההגבלות על טיסות יוצאות מישראל, כך לפי החלטה של קבינט הקורונה שהתקבלה הלילה במשאל טלפוני. ההחלטה התקבלה לאחר ששרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין אישרו את המהלך.

האיסור לטוס נכנס יחד עם תקנות הסגר והוא קבע שרק מי שהספיק לרכוש כרטיס טיסה לפני ה-25 בספטמבר הורשה לצאת מהארץ. הנושא העלה ביקורת מצד אזרחים ומצד העוסקים בענף התעופה והתיירות והופעל לחץ לשנות את הגזירה בעיקר שזו לא נומקה בנימוק שתורם להורדת התחלואה בישראל.

כעת זה נגמר - מהיום בחצות השמיים יחזרו למצב שבו הם היו לפני הסגר, כלומר ישראלים יוכלו לטוס למדינות שמתירות כניסה אליהן בשעה שעדיין לא מותרת כניסת תיירים לישראל.

נתב"ג יתעורר לחיים גם עם האישור לפתוח את מתחמי המזון שנסגרו בחודשים האחרונים יחד עם רוב החנויות בנמל התעופה, כך הוחלט בדיון שנערך בוועדת הכלכלה. יו"ר, הוועדה ח"כ יעקב מרגי, ביקש בדיון על הגבלות התעופה תשובות באשר לדרישת הוועדה בעניין פתיחת מתחמי המזון בנתב"ג. מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, התייחס להפעלת מתחמי המזון בנתב"ג ואמר: "סיירתי בשדה עם מנהלי נתב"ג וקבענו מתווה ליישום הנוהל של מנכ"ל משרד הבריאות ואפשר להתקדם מבחינתנו. קיימתי דיון מסודר בשדה עם מנהלי השדה וקבענו איך זה יתבצע. מבחינתנו יש מתווה מוסכם לפתיחת מתחמי המזון. מפעילי השדה יגישו לנו אישור בכתב להפעלת מתחמי הסעדה ואנחנו נאשר. ואנחנו נאשר". שלמון הוסיף כי יאושר לפתוח 45 שולחנות. סמנכ"ל המסחר של רשות שדות התעופה, יורם שפירא, אמר כי הדבר מקובל על רש"ת.