המועצה הארצית דחתה את העררים והפרויקט בשכונת הווילות בחיפה אושר

תושבי שכונת דניה ועיריית חיפה הגישו ערר על תוכנית 'דניה הירוקה' ל-226 דירות בבנייה רוויה בדרום השכונה, אולם ועדת הערר דחתה את ההתנגדויות

שכונת דניה. קפיצה גדולה בעסקאות בחלק התחתון של השכונה  / צילום: איל יצהר, גלובס
שכונת דניה. קפיצה גדולה בעסקאות בחלק התחתון של השכונה / צילום: איל יצהר, גלובס

ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראשות עו"ד שמרית גולן, נתנה אתמול (חמישי) אור ירוק לקידום תוכנית הבנייה הרוויה בשכונת הווילות היוקרתית דניה בחיפה, לאחר שדחתה 6 עררים שהוגשו לה על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, לאשר את התוכנית.

התוכנית כוללת 107 דונם במתחם שנמצא בין הרחובות נורבגיה לשוודיה וממזרח לרחוב שארית הפליטה, ובדרומו הוא גובל בוואדי נדר שבפארק הכרמל. היזמים, חברת "דניה הירוקה" בבעלות גלעד קוגלמן, אלכס הופמן, ומנחם כרמל הגישו תוכנית הכוללת הקמת מתחם מגורים בן 226 יחידות דיור, בצפיפות כפולה מהקיים כיום בשכונה. על פי התוכנית, 46 יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית קובעת כ-3,500 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-3,400 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור, כ-14,072 מ"ר עבור שטחי מלונאות וכן כ-35 דונם עבור שטחים פתוחים.

לפני 8 חודשים הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה אישרה את התוכנית, ובעקבות זאת הוגשו עררים לוועדת הערר של המועצה הארצית על ידי עמותת "שומרים על דניה", שיוצגו על ידי עו"ד ענת בירן, תושבי השכונה, חברי מועצת העיר חיפה מטעם סיעת "הירוקים של חיפה", עיריית חיפה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חיפה.

העוררים טענו, כי התוכנית סותרת את תוכנית המתאר הכוללנית של חיפה, שצפיפות הדיור שבה מנוגדת לנהוג בשכונה, שהיא תעמיס על צירי התחבורה השכונתיים והיציאה מהשכונה, ואף תגרום לסיכונים בעת שריפות, כפי שארע בשריפות עבר בכרמל, שבהם כל צירי התנועה בשכונה נפקקו על ידי תושבים שניסו להימלט.

חברת דניה הירוקה, שיוצגה בערר על ידי עו"ד אסף עירוני ממשרד ש. פרידמן והוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דחו את הטענות הללו.

ואכן ועדת הערר קיבלה פה אחד את עמדת הוועדה המחוזית והחברה: "אנו סבורים כי התכנית מציעה איזון סביר בין הרצון העקרוני לנצל את הקרקע, שנתמך עד לאחרונה גםעל ידי העירייה, לבין המגבלות המכתיבות כי אינטנסיביות הפיתוח בשטח התכנית תהיה מוגבלת", נכתב בהחלטה.