ח"כ גפני מול רוני גמזו: "עושה תרגילים מספריים כדי להכניס את החרדים לסגר"

יו "ר דגל התורה משה גפני יצא הבוקר בחריפות נגד פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו וקרא לראש הממשלה "להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר" • גם השר דרעי יצא נגד גמזו בשבוע האחרון  • בינתיים, בית שמש, קריית מלאכי ושכונות מסוימות בירושלים יצאו מרשימת הערים האדומות

משה גפני / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
משה גפני / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת כספים משה גפני יצא הבוקר בחריפות נגד פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו וטען כי הוא פועל כדי להכניס את החרדים לסגר במכוון: "אצל רוני גמזו לא קובע מספר החולים, קובע רק אם מדובר בחרדים. כל המאמצים שנעשו והורידו את מספר החולים בערים החרדיות ובשכונות החרדיות בירושלים הביאו אותו לעשות תרגילים מספריים באישון ליל כדי להכניס את החרדים לסגר".

בהאשמה חסרת תקדים קובע גפני למעשה כי גמזו משחק עם מספרי החולים בערים החרדיות וקורא לפטרו. "אני קורא לרה"מ להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר. כולנו שמחים על הירידה בתחלואה, וקוראים לכולם לשמור על ההנחיות בהקפדה, אבל אסור לנצל את זה כדי לפגוע בציבורים גדולים שנאבקים זמן רב כדי להוריד את מספר הנדבקים וברוך השם מצליחים בכך".

מתקפותיו של גפני על פרויקטור הקורונה מצטרפות להאשמות נוספות שהופנו נגדו במהלך השבוע האחרון על ידי נבחרי הציבור החרדים אך נדמה כי זו האחרונה היא החריפה ביותר.

"חוצפה שאין כדוגמתה"

יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף גם הוא את גמזו השבוע לאחר שהתבטא נגד קיום החתונות במגזר החרדי ובעד אכיפת החוק, ואמר "צר לי שפרופ׳ גמזו הביע תמיכה בפעילות האלימה הערב בחתונה בגבעת זאב. זו חוצפה שאין כדוגמתה. מדוע פרופ׳ גמזו לא תמך בפיזור אלים של ההפגנות? מדוע לא תמך בנקיטת אלימות בעקבות ההתקהלויות בחופי הרחצה? מדוע פרופ׳ גמזו לא קורא לסגור באלימות חנויות של בעלי עסקים שמפרים סגר ברחבי הארץ? רק הפיזור האלים של שוטרים עם רובים בחתונה בגבעת זאב, שלא הייתה צריכה להערך, גרמה לך לפרסם הודעה תמיכה? בושה וחרפה".

בינתיים נראה שהביקורת של החרדים על גמזו עובדת שכן הבוקר התפרסם כי חלק מהערים שנכנסו לרשימת הערים האדומות יצאו החוצה לאחר חישוב מחודש . מ"מגן ישראל" נמסר כי "לאור מגמת הירידה בנתוני התחלואה בערים האדומות בוהקות המליץ פרופ גמזו, לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע, להוריד את הערים בית שמש וקריית מלאכי וכן מספר שכונות בירושלים מהרשימה של הערים עם תחלואה גבוהה בהם ימשך הסגר. כמו כן ימליץ פרופ' גמזו להגביל את משך הסגר עד יום ד' בחצות מתוך הערכה שאם המגמה תימשך לא יהיו כנראה ערים אדומות בישראל".

לשכת שר הבריאות מסרה: "שר הבריאות יולי אדלשטיין מגבה את ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. במשך חודשים הוא פועל לילות כימים למען בריאותם של כל אזרחי ישראל ללא הבדל בין מגזר זה או אחר".