פינטק | בלעדי

דני נוה פועל להקמת קרן של 100 מיליון דולר להשקעות בפינטק

נוה, שעזב לאחרונה את תפקיד יו"ר כלל ביטוח, הקים בעבר קרן השקעות בתחום הבריאות שמנהלת כ-100 מיליון דולר • נוה סיים לאחרונה את שבע השנים בחברת כלל ביטוח עם שכר ותגמולים בעלות כוללת של 21 מיליון שקל

דני נוה,/ צילום: שלומי יוסף
דני נוה,/ צילום: שלומי יוסף

דני נוה, עד לאחרונה יו"ר חברת כלל ביטוח, פועל להקמת קרן השקעות בתחום הפינטק, כך נודע ל"גלובס". הקרן נמצאת בשלבי הקמה ולפי התכנון, היקפה יגיע ל-100 מיליון דולר. לא ידוע באיזה שלב נוה נמצא, והאם כבר גייס משקיעי עוגן לקרן. נוה בחר לא להגיב לידיעה.

תחום הפינטק, בהגדרה הרחבה שלו, כולל גם את תחום האינשורטק (טכנולוגיות לעולם הביטוח). סביב התחום הזה יש ציפייה גדולה בשנים האחרונות. בתעשייה יש תחושה שהוא עדיין לא עשה את קפיצת המדרגה המצופה ממנו.

לפי נתונים של חברת המחקר CB Insights, סטארט-אפים בתחום הפינטק ברחבי העולם גייסו בשנה שעברה כ-34 מיליארד דולר, לעומת קרוב ל-41 מיליארד דולר. עם זאת, בשוק מעריכים כי בעקבות משבר הקורונה, ההשקעות בתחום ילכו ויגדלו.

באחרונה הוקמה קרן פינטק בולטת נוספת בישראל, על-ידי חברת Team8, שמרכזת כמה דמויות בולטות בתעשיית הפינטק הישראלית - רקפת רוסק-עמינח, יובל טל, רונן אסיא וגליה באר-גייבל. גם הקרן הזאת מתכננת להקים קרן של 100 מיליון דולר.

עבור נוה זו לא קרן ההשקעות הראשונה. ב-2007, זמן קצר לאחר שסיים את תפקידו כשר הבריאות, הקים את קרן Agate, שגייסה 64 מיליון דולר כדי להשקיע בחברות בתחום המכשור הרפואי ושירותי הבריאות. אחת החברות הבולטות בקרן הייתה חברת לומניס, שבשלב מאוחר יותר הונפקה בבורסה ולאחר מכן גם נמכרה.

ב-2012 הקים נוה קרן שנייה תחת Agate, הפעם קרן ישראלית-קוריאנית, שמנהלת 40 מיליון דולר. הקרן נוהגת להשקיע בחברות בשלבים יחסית מתקדמים, כלומר לא בשלבי סיד. השקעות כאלו מצמצמות במידה מסוימת את הסיכון, אך גם התשואה בהתאם. עם זאת, חברות טובות מצליחות לגייס לפי שווי שעולה בחדות יחסית מהר, כך שניתן להשיג תשואה יפה גם בהשקעות כאלו.

שנה לאחר הקמת הקרן השנייה מונה נוה ליו"ר דירקטוריון כלל ביטוח, שאז הייתה בשליטת אי.די.בי, למרות שלא היה לו ניסיון בתחום. נוה מילא את התפקיד עד החודשים האחרונים, עד שהחליט לעזוב לאחר שבעצם נכשל בניסיון הדחה של המנכ"ל יורם נוה.

דירקטוריון החברה לא דן בהתאם לרצונו של דני נוה בסוגיית כהונת המנכ"ל, ולכן הוא הודיע על רצונו לפרוש מיידית מתפקיד היו"ר. נוה סיים את שבע השנים בחברת כלל ביטוח עם שכר ותגמולים בעלות כוללת של 21 מיליון שקל, שחלק ניכר מהן נזקף לאופציות שלא נכנסו "לתוך הכסף".