קבוצת עופר מצטרפת למרוץ הימי אל הנסיכויות

הקבוצה הודיעה על כינון קו תובלה ישיר מנמל ג'בל עלי לחיפה דרך צים הישראלית שבשליטתה

עידן עופר / צילום: איל יצהר
עידן עופר / צילום: איל יצהר

עוד חברת ספנות מצטרפת לקו בין איחוד האמירויות לישראל והפעם זו צים הישראלית. החברה הודיעה אתמול כי היא חונכת קו ימי חדש בין נמל ג'בל עלי בדובאי לבין נמל חיפה כמו גם קישור בין נמלים באגן הים התיכון לדובאי דרך חיפה. החברה לא מסרה באיזה תדירות יפעלו הקווים. השירות יינתן באמצעות שני שירותים קיימים של צים: קו הודו - מזרח הים התיכון (ZIE) יציע שירות עבור יצוא מישראל ונמלי הים התיכון; וקן ישראל הודו (ZII) יציע שירות למטענים מנמל ג'בל עלי לחיפה .

בהודעת החברה נמסר כי השירות הישיר אל איחוד האמירויות ומהן יוביל לצמיחה בהיצע השירותים העתידי של החברה. כפי שנחשף ב"גלובס" קבוצת עופר וצים ספציפית היא אחת החברות, שמגלות כיום התעניינות במכרז להפרטת נמל חיפה. הנמל נחשב "נמל הבית" של החברה בים התיכון והיא גם אחת הלקוחות הגדולות ביותר שלו. לצים קשרים רבים עם חברות ספנות בין לאומיות שבסיסן בדובאי, שהחלו עוד לפני כינון הסכם הנורמליזציה, ובהם עם DP WORLD שעשויה לגשת למכרז.

בתוך כך חתמה החודש צים על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם תאגיד עליבאבא הסיני. במסגרת ההסכם צים תספק שירותי ספנות לסוחרים מקוונים באמצעות ממשק ישיר עם הפלטפורמה הלוגיסטי של האתר הראשי של עליבאבא, שהוא אתר הסחר המקוון הגדול בסין. שתי החברות בוחנות להרחיב את שיתוף הפעולה ביניהן.