נחתם הסכם תעופה בין ישראל ובין בחריין

ההסכם מאפשר לכל אחת מהמדינות להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין מנאמה, בירת בחריין לנתב"ג וכן טיסות ללא הגבלה בין בחריין לאילת • חברת התעופה הלאומית של בחריין היא גולף אייר, Gulf Air וגם היא צפויה להצטרף ללוח הטיסות של נתב"ג

חתימת ההצהרה המשותפת לכינון קשרי דיפלומטיה ושלום עם בחריין
 / צילום: חיים צח, לע"מ
חתימת ההצהרה המשותפת לכינון קשרי דיפלומטיה ושלום עם בחריין / צילום: חיים צח, לע"מ

נחתם הסכם תעופה בין ישראל ובין בחריין: ההסכם מאפשר לכל אחת מהמדינות להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין מנאמה בירת בחריין לנתב"ג וכן טיסות ללא הגבלה בין בחריין לאילת (רמון) - במטרה לעודד את התיירות הנכנסת לאילת ולאיזור. כמו כן, תתאפשר הפעלה של 5 טיסות מטען שבועיות לכל אחת מהמדינות. שההסכם ייכנס לתוקף בתוך מספר שבועות.

הסכמי התעופה עם בחריין ואיחוד האמירויות נחתמו בהמשך להסכם השלום שנחתם בבית הלבן ב-15 בספטמבר בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. במסגרת ההסכמים הוחלט על כינון טיסות סדירות בין המדינות. יצוין כי לא יהיה פטור מוויזות לתיירים, בשונה מהפטור שעליו חתמו השבוע עם האמירויות.

חברת התעופה הלאומית של בחריין היא גולף אייר, Gulf Air וגם היא צפויה להצטרף ללוח הטיסות של נתב"ג. החברה נוסדה ב-1950, הצי שלה מונה בשלב זה 35 מטוסים (ו-40 נוספים בהזמנה) והיא טסה לכ-50 יעדים ב-27 מדינות.

בסיס האם של גולף אייר נמצא בנמל התעופה בבירת בחריין, מנאמה. החברה עברה כמה גלגולים ובעלים עד שב-2007 השתלטה עליה ממשלת בחריין. החברה מעסיקה כ-5,000 עובדים. גם החברות הישראליות צפויות לפתוח טיסות לבחריין, יעד ששונה באופיו מהאמירויות אבו דאבי ודובאי אליהן יופעלו טיסות ישירות מנתב"ג בעקבות ההסכם שנחתם השבוע בין המדינות.

שר החוץ גבי אשכנזי הגדיר את ההסכם כ"נדבך חשוב נוסף ביחסי השלום והנורמליזציה בינינו. מדובר בשותפות בין שווים שתביא לתחילתו של גל פריחה עסקי, כלכלי ותיירותי, קידום הנכסיות של ישראל, הצגת פניה היפות וידנו המושטת לשלום בינינו למדינות האזור".

שרת התחבורה מירי רגב מעריכה כי "ההסכם עם בחריין שנחתם יומיים בלבד לאחר חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות יביא את התעופה, התיירות והסחר לשיאים חדשים ונוספים. הציבור הישראלי יזכה ליהנות בעתיד מקווי אקספרס, שיובילו את הישראלים מנתב"ג לאבו דאבי ובחריין בתוך כ-3 שעות בלבד".