חברת הירקות והפירות עטרה רוכשת את פלטפורמת האונליין Shookit

המכירות של שוקיט בתשעת החודשים הראשונים של 2020 עמדו על כ-20 מיליון שקל • עטרה תקלוט את 30 עובדי הפעילות הנרכשת מתוך כוונה להגדיל הן את הפעילות המכירה הישירה שלה לצרכן והן לעסקים באמצעות כוח הקנייה שלה

סיטונאית הפירות והירקות עטרה / צילום: צחי קיבנשטיין
סיטונאית הפירות והירקות עטרה / צילום: צחי קיבנשטיין

שלוש שנים אחרי שהוקמה, פלטפורמת המכירה באונליין שוקיט (Shookit) נמכרת לסיטונאית מכירת הירקות והפירות עטרה. היקף העסקה אינו ידוע, אולם לפי עטרה הוא עומד על כמה מיליונים בודדים של דולרים. כיום הפעילות של שוקיט נחשבת קטנה יחסית - עם היקף מכירות של כ-20 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2020, וכעת היא תוטמע בתוך הפעילות של עטרה.

החיבור בין השתיים נולד כשעטרה הפכה לפני כחצי שנה לספקית של שוקיט בהיקפים קטנים יחסית.

רכישת הפלטפורמה תאפשר לעטרה גישה למאגר לקוחות באזור המרכז ולמרכזי ההפצה שהיא מפעילה, וזאת מתוך תקווה להרחיב את הפעילות בעתיד גם לשאר הארץ וליהנות מתנאי הסחר לפירות וירקות שיכולה לספק עטרה.

דניאל רובין, מנכ"ל שוקיט, ימשיך בתפקידו, כשעטרה תקלוט לתוכה את 30 העובדים של שוקיט, מחציתם עובדי מטה, והיתר עובדי תפעול.

העסקה הזו מתרחשת כעת, חודשיים לאחר שדווח לראשונה ב"גלובס" על הכניסה של עטרה לתחום המכירה הקמעונאית עם הקמת רשת חנויות למכירת ירקות, פירות ומוצרים נוספים, כשהחנות הראשונה שלה נפתחה בעיר כפר סבא. בעטרה מועסקים כיום מועסקים למעלה מ-100 עובדים, ומחזור המכירות השנתי שלה מוערך בכ-150 מיליון שקל.

עיקר המיקוד של שוקיט היה במכירה ישירה לצרכן (B2C), לצד פעילות מצומצמת יותר ללקוחות עסקיים (B2B) בהם לקוחות כמו חברות הייטק ומשרדי עו"ד, אולם הפעילות הזו הצטמצמה בצל משבר הקורונה והמעבר של חברות לעבודה מהבית.

עד היום הפעילות של עטרה לא פנתה לעסקים כמו מסעדות, ברים ובתי קפה, וכעת היא מתכוונת להשקיע מאמצים ביצירת פעילות שכזו באמצעות התשתית של שוקיט.

שוקיט שהוקמה לפני כשלוש שנים על ידי מיכאל אוסדון, אסף חכמון ומאי שוחט הקימה אתר אונליין למכירת פירות וירקות לצד מוצרים מזון נוספים. לצד הפעילות הקמעונאית שהקימה, מייסדי שוקיט הרחיבו את פעילותם תחת השם בונד, דרכה הקימו תשתית להפצה ללקוח הקצה הביתה, באמצעות התשתית הטכנולוגית שפיתחו.

לחברה מערכת טכנולוגית המאפשרת ניהול אוטומטי של מלאי הסחורה בין מוקדי המכירה וויסות עומסי הרכישות באתר. המערכת אמורה להתריע כל העת על המלאי הקיים בכל אחד ממרכזי ההפצה, ולפזר בהתאם ובאופן אוטומטי את הזמנות הלקוחות. בעקבות כך לצד המותג שוקיט נולד מותג נוסף - חברת בונד - תשתית טכנולוגית אופרטיבית בלבד. באמצעות הטכנולוגיה הזו מספקת בונד שירותים דומים לחברות נוספות בחו"ל. הפעילות של בונד תימשך ללא שוקיט, ואינה מהווה חלק מהעסקה.