ראש המנהל האזרחי חתם על רישיון הפעלה של חברת בזק באזור יהודה ושומרון

בזק סיפקה שירות מלא ביהודה ושומרון אבל רישיונה באזור מעולם לא הוסדר

ראש המנהל האזרחי, תת אלוף רסאן עליאן / צילום: דובר צה"ל
ראש המנהל האזרחי, תת אלוף רסאן עליאן / צילום: דובר צה"ל

ראש המנהל האזרחי, תת אלוף רסאן עליאן, יחד עם שר התקשורת יועז הנדל, חתמו היום על רישיון ההפעלה לחברת בזק באזור יהודה ושומרון .

בזק סיפקה שירות מלא ביהודה ושומרון אבל רישיונה באזור מעולם לא הוסדר.
רישיון ההפעלה מסדיר את הפעילות של חברת בזק ביהודה ושומרון, לרבות קביעת התנאים והחובות אליהם כפופה מעתה החברה בעת פעילותה באזור, כמו גם מתן סמכויות פיקוח ואכיפה, ואישור רשמי לפריסת תשתיות במרחב .

ראש המנהל האזרחי, תת אלוף רסאן עליאן: "זהו יום משמעותי עבור תושבי יהודה ושומרון, אשר יביא לשיפור באיכות השירות הניתן בתחום התקשורת באזור. חברת בזק פעלה במשך עשרות שנים ללא רישיון רשמי, ומהיום החברה מחוייבת לעמוד בתנאי שירות ופיתוח המיטבים עם התושב - ואני מברך על כך. ברצוני להודות במעמד זה לכל העוסקים במלאכה, וכולי תקווה כי בהמשך נוכל לבחון הקלות נוספות אשר יביאו להמשך מגמת השיפור בתשתיות התקשורת במרחב כולו".

שר התקשורת, יועז הנדל אמר : "יחד עם המנהל האזרחי, הבאנו היום להסדרת פעולות בזק עבור תושבי יהודה ושומרון. במסגרת ההליך המזורז של צמצום פערים אדירים במדינת ישראל בכל הקשור לתשתיות מתקדמות, תושבי יהודה ושומרון ייהנו גם הם מפירות ההליך הזה. כולם זכאים לתשתית מתקדמת שתאפשר עבודה מרחוק, לימודים מרחוק ורפואה מרחוק"

.בזק ביקשה שיתאפשר לה לספק שירות משותף הכולל את כל חברות הקבוצה ואף למכור חבילות משולבות וזאת בטענה שהיא החברה היחידה שמספקת שירות ביו"ש ולכן אין למנוע ממנה לספק שירות או למכור חבילות משולבות עם החברות בנות בהיעדר גופים שמתחרים בה. בנוגע להפרדה המבנית ולמכירת חבילות החליט המשרד שלא להתיר זאת לבזק. בכל הקשור לשירות ייבחנו הקלות וזאת בשל צרכי הביטחון של החברה.