קבינט הקורונה דחה את פתיחת חנויות הרחוב בשבוע

עם זאת, שבוע הבא ייפתחו הלימודים לכיתות א' עד ד', בתי כנסת בפעילות של עד עשרה אנשים, וכן צימרים ומכוני טיפול כגון מספרות ומכוני קוסמטיקה • טרם הדיון, יצא שר האוצר ישראל כ"ץ במתקפה חריפה על שר הבריאות יולי אדלשטיין

שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בחצות הלילה, אישר קבינט הקורונה את מתווה היציאה מהסגר. עם זאת, הוא החליט לדחות את פתיחת חנויות הרחוב לשבוע הבא. פתיחת החנויות קשורה בירידה ברמת התחלואה, ואם מספר הנדבקים היומי יגיע ל-500, אזי תתאפשר פתיחתן גם לפני שבוע הבא.

עם זאת, שבוע הבא ייפתחו הלימודים לכיתות א' עד ד', בתי כנסת בפעילות של עד עשרה אנשים, וכן צימרים ומכוני טיפול כגון מספרות ומכוני קוסמטיקה. 

לפי ההחלטה, כיתות א׳ עד ד׳ יחזרו ביום א׳ לבתי הספר למשך 4 ימים בשבוע, לקבוצות של עד 20 תלמידים בכל כיתה, כאשר המשך השהות בצהרונים יהיה באותן הקבוצות. עוד הוחלט שמערכת החינוך תתרכז בלימודי שפה, קריאה וכתיבה וכן למקד את הפעילות בכיתות בהיבטים חברתיים וזאת כדי לשפר את הפעילות של הילדים אחרי תקופה ממושכת בזום. 

בנוסף הממשלה אישרה היום במשאל טלפוני את הארכת מצב החירום בשל נגיף הקורונה ב-60 ימים נוספים, החל מה-5 בנובמבר 2020 ועד ה-3 בינואר 2021. ההחלטה תיכנס לתוקפה עם אישורה בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

קבינט הקורונה התכנס הבוקר בשעה 08:00 כדי לדון במהלכי פתיחת הסגר, כאשר ביום א' יחלפו שבועיים למן היום בו הוחזרו הילדים עד גיל 6 למסגרות, ונתוני התחלואה מאפשרים להמשיך בפתיחת המשק.

כ"ץ: "חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב"

לפני הדיון, פירסם שר האוצר ישראל כ"ץ דברים שנאמרו בהכנה פנימית באוצר, בהם מתקפה חריפה שלו על שר הבריאות יולי אדלשטיין.

"חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב שנמצאות על סף קריסה. מה זו הטרפת הזאת? משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב. די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים.

"אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כל", המשיך השר כ"ץ. "עוד מעט יתחילו הגשמים ויהיה קשה להתחיל. זה פשוט לא יתכן. פותחים מסאז'ים וטיפולים אישיים ללא מסכות, ורק את חנויות הרחוב, שהן הכי בטוחות בעולם, משאירים סגורות. רוצים לדחוף 80 אלף איש מתחת לסף העוני. הפכו את העוסקים הזעירים לאויבי העם, כי אין להם שדולה חזקה".

במהלך הדיון בקבינט דנו השרים בהבדלים בין פתיחת בתי קפה ומסעדות, לבין פתיחת בארים. לדברי ד"ר שרון אלרועי, ראש מערכת הבריאות, התנהגות הציבור בברים ופאבים, עם שתיית אלכוהול, היא שונה ולכן יש פערים בין הסקטורים.

עוד על הפרק נמצא נושא הצימרים והלינה הכפרית, כאשר הקבינט מחפש פתרון לפתיחת המגזר הזה, כאשר המלונות ברובם עדיין סגורים.

באשר לרשויות בחברה הערבית, ראש הממשלה נתניהו שאל האם יש צורך להכניס ערים ערביות לסגר. פרופ׳ גמזו, השיב שהערים שפרעם, סכנין וכפר קאסם נמצאות כרגע בשלב הכתום, ואם הן יגיעו למצב אדום ויישארו בו למשך 3-4 ימים, הרי שיוטל עליהן סגר.