מתנת יום הולדת לאשת יזם הבלוקצ'יין: מטבעות קריפטו בשווי 21 מיליון דולר

אלכס משינסקי, מנכ"ל ומייסד חברת Celsius הישראלית-אמריקאית, גילה בציוץ טוויטר כי העניק לאשתו קריסי "מתנה מיוחדת מאוד של 15 מיליון מטבעות CEL עבור יום ההולדת המיוחד מאוד שלה" • מחיר המטבע של צלזיוס זינק בכ-800% מתחילת השנה

אלכס משינסקי, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת צלזיוס / צילום: איל יצהר
אלכס משינסקי, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת צלזיוס / צילום: איל יצהר

אלכס משינסקי, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת הבלוקצ'יין הישראלית-אמריקאית Celsius Network, בחר בדרך מקורית להעניק לרעייתו מתנת יום הולדת. בתחילת השבוע שעבר, כך גילה בציוץ בטוויטר, הוא נתן לאשתו, קריסי משינסקי, 15 מיליון מטבעות קריפטו שהנפיקה החברה שלו. שוויים הכולל של המטבעות שניתנו על ידי משינסקי לרעייתו, מסתכם כיום בכ-21 מיליון דולר, כשמחירו של מטבע צלזיוס (CEL) כ-1.4 דולרים. מחירו הדולרי של CEL זינק בכ-800% מתחילת השנה, לפי נתוני אתר Nomics העוקב אחרי שוק הקריפטו.

מטבעות הקריפטו הוענקו לקריסי משינסקי מתוך ההחזקה הפרטית של בעלה אלכס. בעקבות הענקת המתנה הזאת, נהפכה הגברת משינסקי בשבוע שעבר לבעלת ההחזקות השלישית בגודלה מבין מחזיקי מטבעות צלזיוס. את רשימת מחזיקי מטבעות צלזיוס עדיין מוביל אלכס משינסקי, שבידיו כיום כ-51.5 מיליון מטבעות CEL, ששווים כעת יותר מ-72 מיליון דולר.

בציוץ הטוויטר שלו ב-25 באוקטובר כתב משינסקי: "נתתי לאשתי קריסי משינסקי מתנה מיוחדת מאוד של 15,000,000 מטבעות CEL עבור יום ההולדת המיוחד מאוד שלה. היא עברה אתי הכל ותמיד תמכה בי, גם כשעשיתי טעויות טיפשיות. אני אוהב אותך קריסי ולא יכולתי לעשות את צלזיוס נטוורק בלעדייך".

כמה מהעוקבים בטוויטר אחרי מנכ"ל ומייסד צלזיוס העירו כי המתנה שהעניק לאשתו, מאוד יוצאת דופן. על פי חוקי הנישואים בארה"ב, שם חיים בני הזוג משינסקי, האישה זכאית למחצית מנכסיו של בעלה, אלא אם כן יש ביניהם הסכם ממון הקובע אחרת. קריסי משינסקי מנהלת בעצמה חברת בלוקצ'יין בשם USA Strong, שמציעה פתרון טכנולוגי לאימות מקור הייצור של מוצרים שעליהם נטען כי יוצרו באמריקה.

עשה שני אקזיטים מוצלחים בארה"ב

חברת צלזיוס השלימה עד כה שני סבבים של גיוסי הון, בהיקף מצטבר של כ-74 מיליון דולר - מתוכם 24 מיליון דולר בגיוס אקוויטי שהושלם ביולי האחרון, וכ-50 מיליון דולר בהנפקה ראשונית (ICO) של מטבע הקריפטו CEL במרץ 2018.

צלזיוס מגדירה את המטבע הדיגיטלי CEL כ"מטבע שירות" (utility token), שמאפשר למחזיקים בו ליהנות מריביות עדיפות בקבלת הלוואות או בביצוע פיקדונות באפליקציה שלה. נוסף על גישה לפיקדונות ולהלוואות, מספק היישומון של צלזיוס גם ארנק דיגיטלי להחזקה ולהעברה של מטבעות קריפטו. היישומון זמין כיום ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם, אבל ישראל עדיין איננה אחת מהן.

בסוף השבוע האחרון פורסם בעיתון "גלובס" ראיון נרחב עם דניאל לאון, סמנכ"ל התפעול ומייסד שותף של צלזיוס. בראיון סיפר לאון לראשונה כי החברה מרחיבה בימים אלה את פעילותה בישראל, ומתכוונת להכפיל את מספר עובדיה בישראל מ-20 ל-40 איש עד לתחילת 2021. החברה, שרשומה בבריטניה, הוקמה בקיץ 2017 על ידי משינסקי, לאון ושותפם ניוק גולדשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של צלזיוס. עד לאחרונה ניהלה צלזיוס את עיקר פעילותה ממשרדים בארה"ב, בעוד שפעילות הפיתוח שלה נעשתה בעיקר בסרביה. בסך הכל מעסיקה כיום החברה יותר מ-100 עובדים בעולם.

בראיון ל"גלובס" בינואר 2019, סיפר משינסקי כי עלה לישראל בצעירותו מאוקראינה. ב-32 השנים האחרונות הוא חי בארה"ב, שם ייסד עד כה שבעה סטארט-אפים. לדבריו, חברת ההשקעות שלו, Governing Dynamics, גייסה מאז שנת 2000 יותר ממיליארד דולר לסטארט-אפים, ואף הצליחה למכור באקזיטים מוצלחים שתי חברות: Arbinet, שפועלת בתחום רשתות התקשורת; ו-Transit Wireless, העוסקת בשירותי תקשורת ניידים.

מאז 2013 מעורבים משינסקי ושותפו דניאל לאון בסטארט-אפים בתחום הבלוקצ'יין. משינסקי היה אחד היועצים של סירין לאבס, סטארט-אפ הבלוקצ'יין של משה חוגג, מייסד חברת ההשקעות סינגולריטים ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. משינסקי גם השקיע בכמה גיוסי ICO של סטארט-אפים בתחום, כמו למשל, Saga Foundation של עידו שדה-מן, שגייסה 30 מיליון דולר במרץ 2018.