"הישראלים לא מנצלים מספיק מימון הזמין מתאגיד ה-DCF"

תאגיד הפיננסים הבינלאומי האמריקאי, US International Development Finance Corporation - DFC, תומך בחברות וסטארט-אפים בתחומים שונים • "זו הזדמנות היום לחברות, בעיקר מהתחום הרפואי אבל לא רק", אומר יקי ברנס, שותף וראש חטיבת הייעוץ האסטרטגי בפירמת בייקר טילי

יקי ברנס
יקי ברנס

לפני שנתיים נוסד ה-DFC, US International Development Finance Corporation, תאגיד הפיננסים הבינלאומי האמריקאי, כדי לתמוך בחברות וסטארט-אפים בתחומים שונים, כגון בריאות, קלינטק לסוגיו, תשתיות, תחבורה חכמה וחקלאות.

המימון ניתן לחברות וארגונים ממדינות מתפתחות, כאשר לצורך העניין הזה, ישראל נחשבת למדינה מתפתחת.

לדברי יקי ברנס, שותף וראש חטיבת הייעוץ האסטרטגי בפירמת בייקר טילי, ה-DFC הוא למעשה מתיחת פנים משמעותית לגוף הקודם שנקרא OPIC .The Overseas Private Investment Corporationn, גוף אשר הגדרתו הייתה דומה: לעזור במימון של פרויקטים נרחבים במדינות שונות בעולם המתפתח, אולם ה-DFC הוקם כדי להיות מהיר וגמיש יותר, ולהתחרות בסין ובאחיזתה המתחזקת באפריקה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון, בין היתר דרך מימון של פרויקטי תשתית וחברות חדשניות.

הגוף החדש, DFC, קיבל חופש רב יותר בקבלת החלטות השקעה, והוא מעניק הלוואות וסוגי מימון בקצב מהיר יותר. אולם, נראה כי הישראלים עדיין לא גילו את אפיק המימון הזה, שכן רק 3 חברות נהנו ממנו ב-15 השנים האחרונות.

מאז פרוץ משבר הקורונה (COVID-19) ה-DFC הגביר את פעילותו ומציע מימון לחברות בתחומי הרפואה, כולל פתרונות לשפעת, קורונה, טכנולוגיות בדיקה ואיתור מחלות, טכנולוגיות לטיהור חללים ועוד.

"הישראלים החלו להכיר את המנגנון הזה, וישנה עליה של עשרות אחוזים בהגשות למימון ה-DFC, אך להערכתנו לא במידה מספקת שיכולה למקסם את הסיוע של הגוף הזה", אומר ברנס. "זוהי הזדמנות היום לחברות, בעיקר מהתחום הרפואי אבל לא רק".