כך אושיית הרשת הבינלאומית באמת פגשה את עדיקה והקפיצה את המניה

מניית עדיקה נסקה בימים האחרונים לאחר שכוכבת טיקטוק בעלת כ-100 מיליון עוקבים פרסמה סרטון ובו היא לובשת את בגדי המותג • בחברה טענו כי מדובר ביוזמה עצמאית לגמרי של הנערה, והמשקיעים שמחכים לפריצה הגדולה שלה בארה"ב הקפיצו את המניה • בדיקת "גלובס" מעלה סיפור קצת אחר • עדיקה: "מעולם לא היה שום שיתוף-פעולה מסחרי"

אושיית הרשת הבינלאומית צ'ארלי ד'אימיליו / צילום: צילום מסך טיקטוק
אושיית הרשת הבינלאומית צ'ארלי ד'אימיליו / צילום: צילום מסך טיקטוק

המניה של מותג האופנה הישראלי עדיקה קיבלה השבוע דחיפה משמעותית מכיוון מפתיע. כוכבת הרשתות החברתיות הצעירה צ'ארלי ד'אימיליו, אשר לה חשבון טיק טוק עם 96 מיליון עוקבים, העלתה ביום חמישי האחרון סרטון בו היא לבושה מכף רגל עד ראש בבגדים של המותג עדיקה (מכנסיים, חולצה ועליונית).

על רקע דיווחים שפורסמו בנושא בפלטפורמות שונות בישראל, רשמה מניית החברה הנסחרת בבורסה בת"א עלייה של כ-22%, ודחפה על הרקע הזה גם את מניית הקבוצה האם גולף. אך האם ד'אמיליו נחשפה למותג "במקרה" ומסמנת את פריצתו של המותג בשוק האמריקאי, כפי שהמשקיעים נוטים לחשוב ? לא בדיוק.

היום מזנקת מניית החברה ב-11% במחזור ענק אחרי שעלתה אתמול 21.7%, וזאת לאחר שב-29 באוקטובר (יום ה') המניה נסקה ב-9.1%. גם בשלישי וברביעי עלתה המניה ב-4.2% וב-5.75%, בהתאמה. כך, בארבעת ימי המסחר שקדמו ליום הנוכחי נסקה מניית עדיקה ב-46.2% כאשר השלימה קפיצה של 62% בארבעת ימי המסחר האחרונים.

איך הגיעה עדיקה לתודעה של אחת ממשפיעניות הרשת הצעירות הבולטות בעולם?

בעדיקה טענו כי לא מדובר בשיתוף-פעולה מסחרי, וכי ד'אמיליו פשוט חובבת את המותג: "לאורך התקופה האחרונה משפיעניות רבות כגון צ'ארלי ד'אמיליו נחשפו לאתר ומבצעות רכישות באופן עצמאי", מסר רועי הסל, מנכ"ל עדיקה.

ההסבר הזה ככל הנראה עורר תקוות בקרב המשקיעים לפריצת הדרך בשוק האמריקאי שאליה עשויה להגיע רשת האופנה הצעירה שנרכשה לפני מספר שנים על ידי קבוצת גולף הציבורית, כשזו הגיעה באופן עצמאי לתודעה של אחת ממשפיעניות הרשת הצעירות הבולטות בעולם.

ואולם, מבדיקת "גלובס" עולה כי המציאות מורכבת יותר. מתברר כי החיבור בין ד'אמיליו לבין המותג עדיקה נמשך כבר כשנה, במהלכה העלתה אושיית הרשת הצעירה מספר רב של סרטונים בהם היא נראית לבושה בפריטי המותג הישראלי אשר, ככל הידוע, נשלחו לה על ידי החברה.

לפי הערכות מדובר במספר רב של פריטים שנשלחו מטעם החברה כמהלך קידומי, בדומה לנהוג עם משפיעני רשת נוספים בישראל ובעולם. בין היתר, במרץ האחרון, ד'אמיליו אף העלתה סרטון שכולל שימוש בפילטר שיצרה עדיקה ושנשלח אליה מטעם החברה אותו היא שיתפה יחד עם שם המותג, ותיעדה את עצמה כשהיא לובשת פריטים נוספים של המותג.

בהתייחס לפניית "גלובס" השיבו בעדיקה כי "מעולם לא היה שום שיתוף-פעולה מסחרי כלשהו עם צ'ארלי או עם מישהו מטעמה. בעבר היו ניסיונות להתקשרות, אך הם לא צלחו לכדי שיתוף-פעולה מסחרי כלשהו".

ואולם, כאמור, בחברה סרבו להתייחס באופן רשמי ולא הכחישו כי במהלך השנה האחרונה נשלחו לאושיית הרשת פריטים אשר חלקם הועלו על ידה לחשבונות שלה ברשתות, ולכך שהחברה אף שלחה לה פילטר שיצרה שנושא את השם עדיקה על מנת להדהד את המותג ברשתות, אותו שיתפה ד'אמיליו במרץ האחרון.

ואולם, בתשובה לשאלת "גלובס" על כך שכל בכירי החברה הספיקו להתחלף מאז שנוצר הקשר עם ד'אמיליו, בהם גם אנשי שיווק שהיו עשויים לשלוח לה פריטים במסגרת מהלך קידומי, לא ניתן מענה.

התרחבות לשוק האמריקאי

עדיקה הונפקה בבורסה בישראל לפני כשנתיים וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של 223 מיליון שקל. לפני כשנה וחצי דיווחה החברה על התרחבותה לשוק האמריקאי, כשהשיקה אתר מכירות לארה"ב ולאירופה. לפני כשנה שכרה החברה מרכז לוגיסטי בניו ג'רזי, ובהמשך אף פתחה חנות פופ-אפ באזור הסוהו שבמנהטן, אולם לאחרונה עדכנה כי במהלך הרבעון השני החברה סיימה את ההתקשרות עם אותו מרכז לוגיסטי. כעת, שילוח מוצרי החברה ללקוחותיה הבינלאומיים נעשה מישראל.

נציין כי הפעילות הבינלאומית של עדיקה במחצית הראשונה של 2020 הסתכמה בהכנסות של כ-26 מיליון שקל, והיא רשמה הפסד תפעולי של כ-763 אלף שקל.

עוד נמסר מטעמה של עדיקה כי "לדברי רועי הסל, מנכ"ל עדיקה, הפעילות של עדיקה בארה"ב מתמקדת במיצוב, הצעות הרכש והשפה העיצובית תוך התאמה מדוייקת להעדפות של הקהל האמריקאי, החל משלב התמחור ועד חווית הקנייה. זאת במטרה להרחיב את קהל הלקוחות ולמשוך קהלים חדשים ובכך גם את המשפיעניות המובילות, דוגמת צא'רלי ד'אמיליו.

"לשמחתנו המאמצים נשאו פרי, ולאורך התקופה האחרונה משפיעניות רבות כגון צ'ארלי ד'אמיליו נחשפו לאתר ומבצעות רכישות באופן עצמאי".