צפון יוון נכנסת לסגר הכולל עוצר תעופה גם על סלוניקי

ממשלת יוון הודיע כי לאור נתוני התחלואה העולים בימים האחרונים, ייכנסו לסגר אזורים בצפון יוון לרבות בסלוניקי ובאזור רודופי • הסגר כולל עוצר של פעילות התעופה בטיסות פנים וטיסות בינלאומיות למעט בטיסות שמוגדרות חיוניות

שדרה מרכזית באתונה, יוון. אתמול (1.11) נרשמו ביוון 1,678 מקרים חדשים של חולי קורונה / צילום: Yorgos Karahalis, Associated Press
שדרה מרכזית באתונה, יוון. אתמול (1.11) נרשמו ביוון 1,678 מקרים חדשים של חולי קורונה / צילום: Yorgos Karahalis, Associated Press

צפון יוון נכנסת לסגר -  ממשלת יוון הודיע כי לאור נתוני התחלואה העולים בימים האחרונים, ייכנסו לסגר אזורים בצפון יוון לרבות בסלוניקי ובאזור רודופי. הסגר ייכנס לתוקף ממחר (3.11) בשעה 06:00.

אתמול (1.11) נרשמו ביוון 1,678 מקרים חדשים של חולי קורונה, ויום קודם לכן התגלו יותר מ-2,000 מקרים. עד כה מספר המאובחנים ביוון עומד על כ-41 אלף ומניין הקורבנות על 639.

ישראלי המתגורר בצפון יוון סיפר כי התושבים קיבלו הודעה שממחר (ג') יחל סגר מלא של 14 ימים. במסגרת הסגר יישארו בתי הספר פתוחים ועובדים חיוניים יוכלו לצאת לעבודה בכפוף לאישור. עוד הוא ציין כי מהשעה 21:00 ועד השעה 05:00 יהיה סגר מלא. הסגר כולל עוצר של פעילות התעופה בטיסות פנים וטיסות בינלאומיות למעט בטיסות שמוגדרות חיוניות. תושבי המחוז לא יוכלו לנסוע לאזורים אחרים במדינה.

כיום יוון היא המדינה הירוקה היחידה שמתירה לישראלים כניסה בלי בידוד בהלוך ובחזור. יעדים נוספים שנכללו ברשימה הזו לרבות סרביה כבר הפכו לאדומים על פי הנחיות משרד הבריאות כך שהשבים יחויבו להיכנס לבידוד (מה-8.11 בכל הנוגע לסרביה).

כל הטיסות של החברות הישראליות שיועדו לטוס מנתב"ג לסלוניקי יבוטלו ממחר, ישראייר תבצע טיסות להשבת ישראלים שנתקעו בסלוניקי. אם לא די בכך, ממחר גם באתונה סגר חלקי - מסעדות וברים ייסגרו. חנויות יישארו פתוחות.