פריון ומיקרוסופט חידשו הסכם שותפות: "יתרום לרווחיות ולצמיחה בהכנסות"

מניית פריון עלתה ב-2% בנאסד"ק בעקבות הדיווח על חידוש ההסכם בין החברות לתקופה של ארבע שנים

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה הישראלית פריון נטוורק הודיעה על חידוש ההסכם שלה מול מיקרוסופט, הפעם לתקופה של ארבע שנים. חידוש ההסכם היה צפוי, אבל עדיין מדובר בבשורה חיובית לחברה הישראלית. מיקרוסופט הייתה אחראית על 63% מהכנסות פריון בשנת 2019.

בתגובה לדיווח עלתה מניית פריון בנאסד"ק ב-2%, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 191 מיליון דולר (עלייה של כ-14% מתחילת השנה).

פריון  מספקת פתרונות בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום הדיגיטלי. ההסכם הקודם עם מיקרוסופט, שנחתם ב-2017, היה צפוי לפקוע בסוף השנה הנוכחית - והוא מוארך כעת עד לסוף 2024.

במסגרת ההסכם, שנחתם בין חטיבת טכנולוגיות החיפוש של פריון (קודפיול) לבין חטיבת הפרסום של מיקרוסופט, פריון תרחיב ותחזק את רשת אתרי התוכן שלה ותספק פתרונות חיפוש בדסקטופ ובסלולר. לפי הודעת החברה, ההסכם החדש "צפוי לתרום משמעותית לרווחיות גבוהה ולצמיחה שנתית דו-ספרתית בהכנסות פריון".

עוד הודיעה החברה כי "הגידול בביקוש לפתרונות חיפוש ממומנים איכותיים והיכולת לייצר מקורות הכנסה חדשים לאתרי תוכן, סייעה לחטיבת החיפוש של פריון להציג צמיחה עקבית ומשמעותית בשנתיים האחרונות". ואכן, פריון שבעבר סבלה מהתלות בענקיות האינטרנט וחיפשה דרכים לגוון את פעילותה ולהתרחק מהקשיים של תחום החיפוש, נהנתה בשנים האחרונות מעדנה מחודשת בשוק זה (לעומת קשיים שהגיעו דווקא משוק הפרסום הדיגיטלי, שאליו נכנסה במטרה לגוון את העסקים).

"מאז 2010, נהנינו משותפות קרובה עם מיקרוסופט, שהניבה פתרונות חיפוש חדשניים תוך שמירה על תוכן איכותי ומוניטין המותגים", אמר מנכ"ל פריון, דורון גרסטל. "ההסכם החדש מהווה עליית שלב במימוש הפוטנציאל הכלכלי של שותפות אסטרטגית רבת שנים זו. אנו משוכנעים, כי מוצרינו החדשים יאפשרו לאתרי תוכן להגדיל את ההכנסות מפרסום מכוון חיפוש - תחום הזוכה לגידול משמעותי לאחרונה״.

בתגובה להודעה על חידוש ההסכם העלה בית ההשקעות האמריקאי Lake Street Capital את מחיר היעד שלו למניית פריון בדולר אחד, ל-10 דולר, וזאת תוך שימור המלצת "קנייה". מחיר היעד החדש גבוה ב-41% ממחיר המניה בנאסד"ק.

לדברי האנליסט אריק מרטינוצי, ההכנסות ממנוע החיפוש Bing של מיקרוסופט יהיו כ-55% מהכנסות פריון ב-2020. לדבריו, הוא ציפה להארכת החוזה לשלוש שנים, בדומה להארכה הקודמת, ואין להקל ראש בכך שהחוזה מוארך לארבע שנים. הוא מזכיר את השקת מנוע החיפוש הפרטי Privado, שמתופעל בשיתוף פעולה בין פריון לבינג, ולדבריו, מדובר בעדות לכך שבמיקרוסופט מאמינים בפתרונות של קודפיול מבית פריון.