משרד התקשורת ייפגש עם ספקיות לקראת הרפורמה באינטרנט

אחרי שיקבל את כל העמדות, במשרד החליטו לאפשר פגישות פנים אל פנים מול ספקיות וגורמים נוספים שירצו בכך • עובדי בזק בינלאומי קראו לאפשר את הרפורמה מבלי לתת לבזק ולהוט לספק אינטרנט

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין

משרד התקשורת החליט לאפשר מפגשים ישירים של מפעילים עם הצוות המקצועי במשרד במסגרת השימוע על ביטול הפיצול בין ספק לתשתית באינטרנט. אין חובה לקיים פגישות ישירות במסגרת השימוע, ואולם בהרבה מאוד מקרים בעבר משרד התקשורת נענה לפניות ואפשר פגישות פנים אל פנים בנוסף לקבלת העמדות בכתב מהצדדים המעוניינים בכך. 

ייתכן כי הסיבה היא שהמשרד מעוניין שלא תקום טענה שמנעה ממישהו מהצדדים להציג את כל טיעוניו בכתב או בעל-פה, וזאת על-מנת שלא לפתוח פתח לטענה שמישהו יוכל להגיד בבית המשפט שלא קיבל את מלוא זכות התגובה שלו.

המפעילים, ובעצם כל גורם שמעוניין, נדרש להגיב עד היום לשימוע, וזאת לאחר שהמשרד נתן ארכה של לוחות הזמנים בשל חגי תשרי.

הרפורמה מדברת על הפסקת הפיצול באינטרנט בין ספק לתשתית בישראל, תוך שהיא מאפשרת לספקיות הקיימות זמן התארגנות ארוך להציע ללקוחותיהן לעבור אליהן ולקבל שירות מלא מקצה לקצה.

ועד עובדי בזק בינלאומי פרסם היום (ה') שוב את עמדתו במסגרת הגשת התגובה הרשמית שלו וקרא שלא לאשר את הרפורמה במתכונתה הנוכחית ולמנוע מבזק ומהוט את הכוונה לאפשר להם בתחילת 2022 למכור אינטרנט. טענתם היא שיש לטפל בפיצול באינטרנט בו הם מכירים כבעייתי, וכן טוענים בחברה כי יש לטפל בתופעת המנויים הכפולים שנגרמת כתוצאה מהפיצולים, וזאת מבלי לאפשר לבזק ולהוט למכור שירותי אינטרנט.