עיריית בני ברק תמכור לרייסדור מגרש ב-60 מיליון שקל

החברה שבבעלות יקי רייסנר גברה על שלוש הצעות אחרות כחלק ממכרז שקיימה החברה הכלכלית של בני ברק • במקום ניתן לבנות 118 דירות בשטח ממוצע של 87 מ"ר

רחוב בבני ברק / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
רחוב בבני ברק / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

חברה רייסדור שבשליטת יקי רייסנר תקים פרויקט מגורים ברחוב הירקון בבני ברק שיכלול 118 דירות. ל"גלובס" נודע כי החברה היא הזוכה במכרז שקיימה החברה הכלכלית של בני ברק למכירת מגרש בשטח 3.2 דונם ברחוב. הצעתה של רייסדור בגובה 60 מיליון שקל, לא כולל מע"מ, גברה על שלוש הצעות נוספות שהוגשו במכרז.

זכויות הבנייה שחלות על הקרקע כוללות כ-10 אלף מ"ר של שטחי מגורים ו-500 מ"ר למסחר בארבעה בניינים. שטח הדירה הממוצעת בפרויקט יעמוד על כ-87 מ"ר. גובה הבינוי יהיה עד לשבע קומות, וכן ייבנה במקום חניון תת-קרקעי.

רחוב הירקון בבני ברק נמצא בסמוך לאזור המוסכים בשכונת פרדס כץ, ממזרח למתחם העסקים החדש של בני ברק. BBC. כיום יש באזור זה בעיקר מוסכים ומבנים שונים המשמשים למלאכה ומסחר. בשנת 2019 אושרה תוכנית המשנה את ייעוד הקרקע למגורים ומאפשרת לבנות במקום כ-1,500 דירות ב-50 בניינים.

לדברי רייסנר, המחשבה על התפתחות האזור היא זו שהביאה אותו לגשת למכרז. "מדובר באחת הקרקעות באזורי הביקוש הכי חזקים. רחוב הירקון הוא על ציר רמת גן, רמת החייל, בני ברק, ממש ליד קניון איילון. הגבול של בני ברק היה תמיד רחוב ז'בוטינסקי. כל הדבר הזה משתנה. האזור הזה הופך לחלק מבני ברק. להערכתי, השכונה הזאת, שקרובה לרכבת הקלה, תהיה עוד יותר יקרה מהעיר הוותיקה. המחירים שם עלו בשלוש השנים האחרונות. מדברים על עירובי שימושים, נכון? אין עירוב שימושים יותר קלאסי מאשר שכונת מגורים צמודה לאזור משרדים. זה אומר שכל האזור הזה יהיה חי ותוסס 24 שעות".