בלי הסחות דעת: סייברוואן מגייסת הון ממוסדיים לאחר שהכפילה את שווייה מאז ההנפקה

חברת הסטארט-אפ שפיתחה טכנולוגיה למניעת היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, קיבלה התחייבויות ל-21.6 מיליון שקל ממוסדיים

אורי גלבוע,  מנכ”ל סייברוואן  / צילום: איל יצהר, גלובס
אורי גלבוע, מנכ”ל סייברוואן / צילום: איל יצהר, גלובס

לאחר זינוק של כ-100% במניה מאז שהתחילה להיסחר בבורסת תל אביב ביוני השנה,  מגייסת חברת הסטארט-אפ סייברוואן 21.6 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, לפי שווי של 193 מיליון שקל "לפני הכסף". בהנפקה הראשונית שלה בבורסה לפני כחמישה חודשים, נמכרה המניה לפי שווי של 87 מיליון שקל "לפני הכסף". הגיוס הנוכחי עשוי לגדול ב-15 מיליון שקל נוספים, אם המשקיעים בו יבחרו לממש אופציות שקיבלו.

בעקבות הדיווח, מניית סייברוואן עולה במהלך המסחר בכ-3%, כשהיא משקפת לחברה שווי שוק של קרוב ל-200 מיליון שקל. 

סייברוואן (SaverOne) פיתחה טכנולוגיה למניעת היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה. החברה דיווחה ביום שני כי קיבלה התחייבויות ממשקיעים מוסדיים, ובהם החברות כלל ביטוח, הפניקס, פסגות ומור, לרכישת מניותיה. הגופים המוסדיים ישלמו עבור כל יחידה 55.8 שקל - כל יחידה כוללת 2 מניות רגילות (כלומר, מחיר של 27.9 שקל למניה) וכן אופציה אחת ללא תמורה, הניתנת להמרה לתקופה של 24 חודשים למניה רגילה אחת, במחיר מימוש של 38 שקל. את ההנפקה הובילה חברת רוסאריו חיתום.

סייברוואן מציינת כי עיקר הגיוס נועד למימוש תוכנית הפיתוח של החברה, כולל המשך פיתוח יכולות האיכון, פיתוח פתרון לתחבורה ציבורית ופיתוח הדור הבא של המערכת. אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן, מסר כי "מדובר בהבעת אמון חד-משמעית של המשקיעים המוסדיים. אין ספק כי יש לנו טכנולוגיה פורצת דרך, ומוצר שיסייע להפחתה של תאונות דרכים ולהקטנת מספר הנפגעים וההרוגים. פעילות הפיתוח והשיווק של החברה נמשכת".

נכון להיום, אין גוף מוסדי שהוא בעל עניין בחברת סייברוואן ומחזיק יותר מ-5% ממניותיה. בעלי המניות הבולטים בה הם חברת איתוראן, עם 11.2% מהמניות, וחברת UMI - יבואנית מכוניות שברולט, קדילאק ואיסוזו - עם 8.5%.

בסוף המחצית הראשונה של 2020 היו בקופת סייברוואן כ-23.8 מיליון שקל במזומנים ושווי מזומנים, לאחר השלמת ההנפקה הראשונית בבורסה ביוני. החברה רשמה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של 19 אלף שקל והפסד נקי של 3.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 17 אלף שקל והפסד נקי של 4.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019.

לפני כחודשיים הודיעה סייברוואן על חתימת הסכם מסחרי ראשון, בניגוד לפיילוטים הקיימים שיש לה בקרב חברות וגופים שונים. ההסכם הוא עם קבוצת מילניום, שמתקינה 250 מערכות של סייברוואן בצי המשאיות שלה, בתמורה לסכום המוערך בחצי מיליון שקל.