טל ברנוח מגייס עשרות מיליוני דולרים לקרן חדשה ומצרף שותפים נוספים

הקרן החדשה של דיסרפטיב מתוכננת להיות בהיקף של 80-90 מיליון דולר, שישמשו להשקעות בחברות שמתבססות על בינה מלאכותית • השותפים החדשים בקרן: יוראי פיינמסר, גדי תירוש ופרופ' יוסי קשת

טל ברנוח / צילום: דיסרפטיב
טל ברנוח / צילום: דיסרפטיב

קרן דיסרפטיב של המשקיע טל ברנוח הודיעה על סגירה ראשונה של הקרן בהיקף של 40 מיליון דולר, כשהמטרה שלה היא להגיע להיקף של 80-90 מיליון דולר. הקרן תתמקד בהשקעות בחברות בשלבים מוקדמים שמתבססות על בינה מלאכותית. דיסרפטיב לא גייסה כסף ממוסדיים, אלא מפמילי אופיס ומיזמים, בהם איל וולדמן ממלאנוקס, והיזמים של חברות Wix, איירון סורס, קונדואיט, Fyber ועוד. דיסרפטיב מנהלת 110 מיליון דולר, לא כולל הקרן החדשה.

ברנוח, שהקים את הקרן לבדו, צירף לקרן החדשה גם שלושה שותפים נוספים: יוראי פיינמסר, שהשתחרר לפני כשנה בדרגת אלוף משנה לאחר שירות ביחידה 8200. פיינמסר עסק במחקר ופיתוח בתחום הסייבר ההתקפי ופיקד על היחידה הטכנולוגית שאחראית על בינה מלאכותית וביג דאטה בצבא; גדי תירוש, לשעבר שותף-מנהל בקרן JVP , ששימש בין היתר כיו"ר חברת סייברארק; ופרופ' יוסי קשת מאוניברסיטת בר אילן, שבה הקים את המעבדה ללמידה עמוקה, שפה ודיבור. פיינמסר ישמש כשותף-מנהל, ואילו תירוש וקשת מצטרפים כ- Venture Partner.

ברנוח ציין כי "השימוש בבינה מלאכותית הופך להיות קריטי מתמיד. נתמקד בחברות בהן מרכיב הלמידה הממוחשבת מאפשר הרבה מעבר לתהליכי אוטומציה, כדוגמת החלטות חכמות, חיזוי או יכולות על-אנושיות".

בהקשר לכך מוסיף ברנוח כי הרף שלהם גבוה, כלומר "לא כל מי שאומר שהוא מתבסס על בינה מלאכותית באמת עושה את זה, או עומד ברף שלנו. אנחנו רוצים להבין שזה תורם משמעותית לסקייל, ושההתבססות על ביג דאטה ויכולות חיזוי נותנת לחברה יתרון משמעותי. בחברת Anodot (חברת שמנתחת מידע עסקי - ע"ז), שבה השקעתי - בלי בינה מלאכותית לא ניתן לעשות את מה שהיא עושה. יש בערך 100 חברות פוטנציאליות להשקעה בשנה, אך כמובן שהמספר הזה הולך וגדל".

לגבי השקעה בחברות שמפתחות כלי בינה מלאכותית לחברות אחרות, ברנוח אומר כי "אנחנו זהירים לגבי זה. מוקדם להגיד כי לא ראינו הצלחות גדולות. אני לא בטוח שמשהו מאוד גנרי יכול לעשות הבדל גדול, כי תמיד צריך לבצע התאמות ללקוח, וצריך לראות שהטכנולוגיה יודעת לעשות את זה בצורה אוטומטית עבור תהליכים אוטומטיים".

ברנוח התייחס גם להשקעה בתקופה הנוכחית. "היו חששות בנוגע להשקעות בתקופה שבה לא ניתן להיפגש פנים מול פנים, ויש הבנה כי ניתן לעשות בזום את תהליכי בדיקת הנאותות - להבין את היזמים, איך הם עובדים בינם לבין עצמם וכו'. אבל אי אפשר להגיד שהווירטואלי לא מקשה. אני מאוד אוהב לראות, לדבר. אני נוהג להיפגש עם היזמים שלי לפחות פעם בשבוע. אנחנו עושים את זה כי אין ברירה ומנסים לעטוף את זה כדי שנרגיש פחות את ההבדל".