איתיחאד איירווייז תשיק את קו ת"א-אבו דאבי במרץ 2021

הטיסות יחלו ב-28.3.2021, ובאיתיחאד מציינים לא רק את האפשרויות התיירותיות שנפתחות לישראלים, אלא גם את האפשרות עבור האמירתיים לבקר "באתרים ההיסטוריים של ישראל בחופי הים, במסעדות ובחיי הלילה" • כמה יעלה כרטיס?

איתיחאד איירווייז מודיעה על השקת קו תל אביב-אבו דאבי ב28 במרץ 2021. חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, שכבר ביצעה את טיסת הבכורה שלה לתל אביב בסוף חודש אוקטובר, תפעיל טיסה יומית מחודש מרץ 20201 בלו"ז קבוע. עם ההכרזה על השקת הקו ציינה החברה כי תפעיל טיסות לתל אביב, "מרכז הטכנולוגיה והכלכלה של ישראל".

עוד ציינה חברת התעופה מהאמירויות כי "השקת הקו תיעשה בהמשך להסכם הנורמליזציה והידוק הקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות והחתימה על הסכמי אברהם".

מוחמד אל בולוקי, מנכ"ל קבוצת איתיחאד, מסר כי "התחלת הקו בין אבו דאבי לתל אביב הוא רגע היסטורי, כשהחברה מתחייבת להגדיל לא רק את האפשרויות בתחומי הסחר והתיירות בין שתי המדינות, אלא בין האזור כולו ומעבר".

הטיסות בקו החדש יחלו ב-28.3.2021, ובחברה מציינים לא רק את האפשרויות התיירותיות שנפתחות לישראלים, אלא גם את האפשרות עבור האמירתיים לבקר "באתרים ההיסטוריים של ישראל, בחופי הים, במסעדות ובחיי הלילה". בנוסף מזכירים בחברה את קווי ההמשך מאבו דאבי ליעדים במזרח דוגמת הודו, סין, תאילנד ואוסטרליה.

520 דולר לטיסה הלוך ושוב

מחירי הטיסות מתחילים בכ-260 דולר לכיוון, כלומר 520 דולר לטיסה הלוך ושוב. במחיר הזה נכללת כבודה במשקל של 30 ק"ג. כרטיס גמיש במחלקת תיירים, הכולל אפשרות ביטול או שינוי ללא קנס, מתחיל ב-450 דולר לכיוון. כרטיס במחלקת עסקים מתחיל ב-1,150 דולר לכיוון, כלומר כ-2,300 דולר להלוך ושוב.

משך הטיסה כשלוש שעות ו-20 דקות. לפי המידע שבאתר החברה, הטיסות יבוצעו במטוסי איירבוס 321 דגם 100 ובו כ-180 מושבים או בדגם ה-200 שבו כ-260 מושבים. מדובר במטוסים קטנים יחסית ולא במטוסי הדגל של החברה.

מוצר שהחברה תשים עליו דגש הן טיסות המשך מאבו דאבי ליעדים שונים, כמו טיסה ב-850 דולר לבנגקוק (טיסה בסוף חודש מרץ), טיסה לאיים המלדיביים הלוך ושוב ב-960 דולר, טיסה לדלהי מ-770 דולר וטיסה להונג קונג בכ-1,200 דולר. המחירים הללו צפויים לרדת ככל שהתחרות תעמיק וככל שהחברות האחרות בקווים יציעו מחירים משתלמים מאלה.

מנכ"ל אשת טורס, אפרים קרמר, סבור כי כדאי להסדיר מראש את נוהלי הביקור של התיירים בישראל: "יש פה פוטנציאל אדיר לקשרים תיירותיים, אבל יש סכנה בכל הנוגע לאופן שבו יתקבלו פה התיירים המקומיים מתושבי האמירויות (כ-20% מכלל האוכלוסייה), למשל בכל הנוגע להליך הכניסה שלהם להר הבית או אם ירצו לבקר ברשות הפלסטינית", אומר קרמר ששב מביקור בדובאי, שם נחשף לרצון של האמירתיים להגיע לביקור במקומות הקדושים לאיסלאם: "גם נושא ההליך של הנוסע בנתב"ג בהיותם מוסלמים צריך להיות מטופל מראש, ואם כל זה לא יטופל כעת, יהיו לזה השלכות מרחיקות לכת גם ביחס שהישראלים שיגיעו לאמירויות יקבלו".