"עשינו מה שנדרש מאיתנו - כלום": הקמפיין הוויראלי של ממשלת גרמניה

בברלין, הצטופפות של צעירים בברים נחשבת לאחד הגורמים שסייעו לגל הקורונה הנוכחי להתפשט, לאחר קיץ שבו נרשמה ירידה במספר המקרים • בשביל להילחם בכך, הפיצה הממשלה קמפיין פרסומי שבו מתאר גבר גרמני מהעתיד כיצד הוא וחבריו ראו טלוויזיה, אכלו חטיפים ובכך הצילו את המדינה

הווידאו הוויראלי של ממשלת גרמניה נגד המגפה / צילום: מתוך יוטיוב
הווידאו הוויראלי של ממשלת גרמניה נגד המגפה / צילום: מתוך יוטיוב

קמפיין פרסומי של ממשלת גרמניה, שקורא לצעירים ברחבי המדינה "לעשות את חובתם" למען המדינה - לרבוץ על הספה ולהשתעמם כדי שלא להפיץ את נגיף הקורונה - זכה בימים האחרונים לתשומת לב בינלאומית.

סרטון טלוויזיה קצר, שהופץ גם ברשתות החברתיות, מראה גבר גרמני מהעתיד ש"נזכר" בחורף 2020 אז "עיני האומה כולה היו נשואות אלינו, הצעירים". הגבר מתאר כיצד הוא וחבריו נענו למשימה, ראו טלוויזיה, אכלו חטיפים ולמעשה הצילו את גרמניה.

העדות ההיסטורית המפוברקת דומה לסרטי ההיסטוריה המציפים בימי שגרה את הערוצים הגרמנים. "בגיל 22, כל מה שרצינו היה לחגוג, ללמוד, להכיר אנשים אחרים ולשתות, אך לגורל היו תוכניות אחרות בשבילנו", נזכר הגבר. "עתיד המדינה היה על כתפינו, ולכן צברנו את האומץ ועשינו את מה שנדרש מאתנו: כלום. לגמרי כלום. היינו עצלים כמו דביבונים... וכך עזרנו לעצור את התפשטות וירוס הקורונה". הסרט אמור לחדד את העובדה כי בניגוד לעבר, היום לא נדרש סיכון יוצא דופן או תעוזה כדי לעזור לחברה ו"להציל את המדינה".

שכבת הגיל הצעירה באירופה נחשבת לזו שנדבקת בשיעורים גבוהים בקורונה אך בשל מיעוט סימפטומים או סיבוכים ורמה גבוהה של מפגשים חברתיים ומשפחתיים, מסייעת להפיץ את הנגיף באוכלוסייה. במדינות כמו דרום-קוריאה כיוונו הממשלות כבר מתחילת המגפה באמצעות "משפיענים" צעירים ברשתות החברתיות להשפיע על הצעירים למלא אחר ההנחיות. בברלין, הצטופפות של צעירים בברים נחשבת לאחד הגורמים שסייעו לגל הקורונה הנוכחי להתפשט, לאחר קיץ שבו נרשמה ירידה במספר המקרים. הקמפיין הגרמני זכה לכותרות אוהדות ברחבי העולם. "קמפיין גאוני" כינה אותו היום העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה"