שוד העתיקות בדרזדן: שוטרים פשטו על מתחמי משפחת פשע בברלין

שוד התכשיטים במוזיאון "חדר האוצר הירוק" התרחש לפני כמעט שנה • יותר מ-1,600 שוטרים מ-8 מדינות מחוז משתתפים בפשיטות במתחמים ובבתים השייכים לחמולת רמו, שחשודה בביצוע השוד

אחת היצירות החשובות במוזיאון "חדר האוצר הירוק" שבדרזדן, גרמניה / צילום: By Artefakte - Own work, CC BY-SA 3.0, ויקיפדיה
אחת היצירות החשובות במוזיאון "חדר האוצר הירוק" שבדרזדן, גרמניה / צילום: By Artefakte - Own work, CC BY-SA 3.0, ויקיפדיה

כמעט שנה אחרי שוד התכשיטים והפריטים ההיסטוריים במוזיאון "חדר האוצר הירוק" בדרזדן, פשטה היום (ג') המשטרה בברלין בכוחות מתוגברים על מתחמים ובתים השייכים לחמולת פשע הפועלת בבירת גרמניה. יותר מ-1,600 שוטרים מ-8 מדינות מחוז משתתפים בפשיטות, שנמשכות בדקות אלה, והמשטרה כבר דיווחה על כמה עצורים. במרכז הפשיטות, לפי הדיווחים, עומדת חמולת רמו.

התקשורת הגרמנית דיווחה כי שלושת החשודים שנעצרו היום הם בעלי אזרחות גרמנית, וכי הם יובאו היום בפני שופט. הם צפויים להיות מואשמים בגניבה ובחבלה. המשטרה דיווחה כי חיפשה ב-18 מתחמים ובתים בעיר, בעיקר ברובע נויקלן. עד כה לא דווח אם נמצאו חלק מהתכשיטים החסרים, הכוללים אלפי יהלומים. משטרת ברלין צפויה לעדכן את הציבור היום אחר-הצהריים.

השוד, שהוגדר בעבר כ"שוד התכשיטים העתיקים הגדול בהיסטוריה המודרנית של גרמניה", התרחש בלילה שבין ה-24 ל-25 בנובמבר 2019. שני שודדים נכנסו למבנה דרך חלון צדדי, אחרי שהצליחו להסיר חלק או את כל הסורגים המגנים עליו. למרות שהפריצה הפעילה את האזעקה, השומרים במקום התקשרו למשטרה והעדיפו להמתין להגעתה מאשר להתעמת עם הפורצים.

וידאו שתיעד את הפריצה מציג את אחד מהפורצים כשהוא מנפץ ויטרינה בעזרת גרזן, ואת השניים נמלטים משם כשברשותם תכשיטים נדירים, מעוטרים מאות יהלומים ואבנים יקרות. למרות שהמשטרה הגיעה לאחר שש דקות לזירת האירוע - הפורצים כבר נמלטו. מכונית אאודי ששימשה אותם לבריחה נמצאה שרופה לאחר מכן. לא נעצרו חשודים מאז.

בשלב זה התערבה בשוד גם חברת החקירות הישראלית CGI Group, שבראשה עומדים צביקה נווה וראש השב"כ לשעבר יעקב פרי. החברה דיווחה כי נשכרה על-ידי גורמים גרמנים, וכי מצאה קשר בין עובד במוזיאון לבין הפורצים האפשריים, בדומה לזה שנמצא בין עובד במוזיאון ה"בודה" בברלין שממנו נגנב מטבע הזהב הגדול בעולם ב-2017. בית משפט בברלין קבע בתום משפט כי חמולת רמו היא שאחראית לשוד בברלין, וכי אחד העובדים במוזיאון שימש כ"שתול" שלה. המטבע היה שווה לפחות 4 מיליון אירו.