דיווחים בגרמניה: ראש השב"כ לשעבר בעקבות "שוד התכשיטים הגדול בהיסטוריה"

CGI Group, שבראשה עומד ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, מעורבת לפי הדיווחים בניסיון למצוא מי שדד תכשיטים ויהלומים בשווי רב ממוזיאון היסטורי בדרזדן לפני שבועיים • המשטרה מציעה פרס של חצי מיליון אירו למידע על השוד

יעקב פרי / צילום: תמר מצפי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
יעקב פרי / צילום: תמר מצפי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

חברה ביטחונית ישראלית מעורבת בניסיון לאתר את התכשיטים והיהלומים שנגנבו לפני כשבועיים ממוזיאון בדרזדן - כך מדווחים בימים האחרונים כלי התקשורת בגרמניה, שכינו את הפריצה כ"שוד התכשיטים העתיקים הגדול בהיסטוריה המודרנית של גרמניה".

הפורצים תועדו כשהם נכנסים מבעד לחלון המוזיאון אחרי שהסירו סורגי ברזל שהגנו עליו, מנפצים ויטרינת זכוכית בעזרת גרזן ובורחים מהחדר עם כמה סטי תכשיטים מהמאה ה-18 העשויים מזהב, יהלומים ואזמרגד. מרדף אחריהם הסתיים ללא תוצאות.

"ראש שירות הביטחון הישראלי לשעבר צד אחרי התכשיטים הגנובים", כתב ה"בילד" בסוף השבוע, על רקע תמונתו של יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר וחבר כנסת לשעבר מטעם "יש עתיד". החברה שהוא עומד בראשה היא "CGI GROUP" המבטיחה באתרה "מודיעין עסקי תחרותי כבסיס לקבלת החלטות ניהוליות נכונות". החברה עלתה לכותרות לאחרונה בישראל על רקע העסקתה לחקור ההדלפות ממפלגת כחול לבן במהלך הקמפיין לבחירות.

כלי התקשורת בגרמניה דיווחו כי אחת האפשרויות הנבדקות היא שהפורצים קיבלו מידע פנימי מעובדים ב"חדר האוצר הירוק", המוזיאון הייחודי בתוך דרזדן שבו מוצגים עתיקות ותכשיטים היסטוריים של ממלכת סקסוניה, שנפרץ. שיטת הפעולה במקום הייתה דומה לפריצה למוזיאון "בודה" בברלין לפני כשלוש שנים, במהלכה נגנב מטבע הזהב הגדול בעולם, במשקל של קרוב ל-100 קילו. ככל הנראה, המטבע הותך ונמכר כזהב במשקל.

במשפט המתנהל בימים אלה נגד החשודים במעשה, שנתפסו רק כשנה וחצי לאחר מכן, התברר כי אחד מהם התחיל לעבוד כשומר במוזיאון כדי לאסוף מידע. החשודים הם חלק ממשפחת רמו, משפחת פשע ממוצא כורדי-לבנוני הפועלת בברלין.

כלי התקשורת גם דיווחו כי החשודים ריססו חומר כלשהו על הוויטרינה ועל תכשיטים נוספים, ככל הנראה תוך כדי ניסיון למחוק טביעות אצבעות, שיירי בגדים או דנ"א. השודדים מברלין זוהו במהלך המשפט על-ידי אבקת זהב שנשארה על בגדיהם, שמומחים הצליחו לקשר למטבע שנשדד. המשטרה הציעה בימים האחרונים פרס של חצי מיליון אירו למי שימסור פרטים על השוד בדרזדן, ומסרה כי להערכתה ארבעה שודדים היו מעורבים בפריצה.

ביקורת נמתחה בגרמניה בימים האחרונים על השומרים במקום, שהועסקו בחברה פרטית. השומרים ראו את הפריצה בשידור חי, אך העדיפו להמתין למשטרה בשל חשש להתעמת עם השודדים. המשטרה הגיעה חמש דקות בלבד אחרי הקריאה, אך עד אז הפורצים כבר ברחו מהמקום. מכוניתם השרופה נמצאה בחניון תת-קרקעי סמוך.