קרן פורטיסימו, בן משה או רמי לוי - בימים הקרובים תיקבע זהות בעלי ישראייר

ההתלבטות של הנאמן תהיה בין פורטיסימו ובין שתי ההצעות שהגישו בן משה ורמי לוי • המחיר הגבוה ביותר הוצע ע"י קרן פורטיסימו, שהציעה לשלם עבור חברת התעופה 55 מיליון דולר

בימים הקרובים תיקבע זהות הבעלים החדשים של חברת ישראייר. הנאמן שמינה בית המשפט לנכסי אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור צפוי להכריע בימים הקרובים מבין שלושה מועמדים - רמי לוי, מוטי בן משה וקרן פורטיסימו של יובל כהן שנכנסה מחדש למרוץ לרכישת חברת התעופה.

פורטיסימו התעניינה ברכישת ישראייר בחודש ינואר האחרון, אז הציעה לשלם על החברה 55 מיליון דולר. נכון לעכשיו, הצעת הקרן נחשבת לגבוהה מבין השלוש והיא מורכבת מהשקעה כספית בחברה וחלוקת מניות הדדית. ההצעה היא תשקף לישראייר היקף של 170 מיליון שקל וככל הידוע היא הגבוהה ביחס לשאר ההצעות, גם לאחר שהן שופרו בעקבות מו"מ שמתנהל בין המציעים ובין עו"ד נאור.

ההתלבטות של הנאמן תהיה בין פורטיסימו ובין שתי ההצעות שהגישו בן משה ורמי לוי. בן משה הגיש את ההצעה באמצעות חברת דור אלון שבשליטתו. לפי ההצעה שפורסמו בשבוע שעבר הציעה דור אלון לרכוש את הבעלות המלאה על ישראייר בתמורה ל-90 מיליון שקל בנוסף לכך, תוותר ישראייר על חוב של אי.די.בי כלפיה בסך של 5 מיליון דולר (17 מיליון שקל) - מכאן שמדובר בעסקה בשווי של 107 מיליון שקל. ההצעה של רמי לוי הוגשה באמצעות חברת בי.ג'י.איי השקעות, שנמצאת בשליטת רמי לוי וחברת טעמן. ההצעה של החברה היא לרכוש את ישראייר ב-70 מיליון שקל במזומן ועוד 8.9 מיליון מניות בי.ג'י.איי בשווי של כ-11.5 מיליון שקל - גם הצעה זו שופרה בינתיים.