הפסקת איחוד חברה בת השפיעה לרעה על דוחות מלם תים

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות התכווץ ב-54.7% ברבעון השלישי והסתכם ב-23.2 מיליון שקל • מלם תים רשמה גידול בהוצאות בהיקף של 9 מיליון שקל בשל פסק הבוררות בהליך בין החברה לבין אגף המכס והמע"מ במשרד האוצר

שלמה אייזנברג, יו"ר מלם תים / צילום: תמר מצפי, גלובס
שלמה אייזנברג, יו"ר מלם תים / צילום: תמר מצפי, גלובס

חברת ה-IT מלם תים מסכמת את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה בהכנסות וברווח הנקי, בין היתר בשל העובדה שמכרה בשנה שעברה מחצית מההחזקות בחברת אלטל והפסיקה לאחד את תוצאות החברה בדוחותיה.

מלם תים, שבשליטת יו"ר החברה שלמה אייזנברג, רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 509 מיליון שקל, ירידה של 2.5% לעומת הרבעון המקביל. מתחילת השנה ההכנסות הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל, ירידה של 3.9%.

על התוצאות השפיע לרעה גם פסק בוררות בהליך בין החברה לבין אגף המכס והמע"מ במשרד האוצר. פסק הבוררות שניתן בחודש מאי הוביל לכך שמלם תים רשמה בדוחות הרבעון השלישי הקטנת הכנסה וגידול בהוצאות בסכום כולל של כ-9 מיליון שקל. עם זאת, הסכום אינו מביא בחשבון קבלת תשלומים כלשהם בעתיד מחברת הביטוח, שיגדילו את הרווח לפני מס בדוחות החברה אם וכאשר יתקבלו.

בינתיים, ברבעון השלישי הרווח מפעולות רגילות ירד ב-42.7% ל-36.2 מיליון שקל, ומתחילת השנה הירידה הייתה בשיעור של 30.6% ל-85.5 מיליון שקל. החברה מספקת גם את הנתון של רווח מפעולות רגילות בנטרול הוצאות והכנסות אחרות והשפעת פסק הבוררות, ובמקרה זה נרשמה עלייה של 7.7% ברבעון ל-36.2 מיליון שקל, ומתחילת השנה הנתון היה כמעט ללא שינוי ביחס לתקופה המקבילה, כ-95.9 מיליון שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות התכווץ ב-54.7% ברבעון השלישי והסתכם ב-23.2 מיליון שקל. מתחילת השנה הרווח המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-51 מיליון שקל, ירידה של 43.6%.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון השלישי ב-62.4 מיליון שקל ובחודשים ינואר-ספטמבר הוא הגיע ל-174 מיליון שקל, כשבשני המקרים מדובר בשינויים מינוריים ביחס לתקופות המקבילות.

בחלוקה לפי מגזרי פעילות, מגזר תשתיות (חומרה) הניב לחברה הכנסות של 774 מיליון שקל מתחילת השנה, עלייה של 3.8%. הצמיחה מוסברת בגידול אורגני ובתשלום של 7.2 מיליון שקל שקיבלה החברה בגין סיום מעורבות בפרויקט "מרכז הספקה אחוד" של משרד הביטחון.

ההכנסות ממגזר התוכנה והפרויקטים התכווצו ב-5.9% ל-373 מיליון שקל, בין היתר משום שבתקופה המקבילה מלם תים הייתה מעורבת בפרויקטים בשתי מערכות בחירות לכנסת, ומתחילת השנה - במערכת בחירות אחת.

מגזר מיקור חוץ הציג ירידה של 22.9% בהכנסות מתחילת השנה, ל-261 מיליון שקל, בשל הפסקת איחוד החברה הבת אלטל והשפעת פסק הבוררות. מגזר שירותי השכר, משאבי אנוש וחיסכון טווח ארוך גדל ב-5.9% ל-157 מיליון שקל.

ברמת הרווחיות, הרווח התפעולי גדל במגזר התשתיות והשכר, אך ירד במגזר התוכנה ומיקור חוץ.

במקביל לפרסום הדוחות, מלם תים הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 10 שקלים למניה, שיחולק ב-9 בדצמבר. עיקר הסכום יגיע לחברת ערד שבשליטת אייזנברג, המחזיקה ב-55.5% ממניות מלם תים.

אייזנברג מסר עם פרסום הדוחות: ­­­­­­­­­­"הקבוצה מצליחה להתמודד בתקופה זו עם הקשיים הנובעים ממשבר הקורונה, ואף לצמוח הן אורגנית והן ע"י רכישת חברות".

הרוווח של א.מ.ת מחשוב נחתך ב-31.7%

חברת IT נוספת שפרסמה היום דוחות היא א.מ.ת מחשוב. החברה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 301 מיליון שקל, ירידה של 7.8% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-31.7% ל-4.8 מיליון שקל. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ההכנסות ירדו ב-2.8% ל-995 מיליון שקל והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב-19.8% והסתכם ב-26.8 מיליון שקל. בחברה מסבירים את הירידה בהכנסות במספר פרויקטים גדולים שבוצעו בתקופה המקבילה, ושהירידה בהם קוזזה בשל איחוד שתי חברות שנרכשו. במקביל מציינים כי הרווח הגולמי גדל בזכות עסקאות בשיעורי רווחיות טובים יותר.

יואב ויינברג, מנכ"ל א.מ.ת מחשוב מסר: "במהלך הרבעון המשכנו להתמקד בשלושת מנועי הצמיחה שלנו בתחומי ה-OEM, התוכנה והסייבר, תוך יישום שורת צעדים להתייעלות וחיסכון במסגרת ההיערכות להשפעות משבר הקורונה". הוא הוסיף שרכישת Network Allies בתחילת השנה מהווה הזדמנות עסקית חשובה וכי החברה ממשיכה לבחון רכישות נוספות ואפשרויות כניסה לשוקי יעד מרכזיים המקדמות את אסטרטגיית הצמיחה שלנו בחו"ל.