משרד הבריאות: נמליץ להעלות את מספר הלקוחות שיוכלו להיכנס לחנויות

שר הבריאות הודיע כי ימליץ לקבינט הקורונה להתיר כניסת קונה אחד על כל 7 מ"ר לחנויות, אך לא יותר מעשרה לקוחות בחנות • היום צפוי להיערך משאל טלפוני של שרי הקבינט לאישור תיקונים לתקנות שיכללו בין היתר מענה לדרישות הוועדה לפתיחת גני החיות, פתיחת אטרקציות ועסקים נוספים באילת

לאחר שבימים האחרונים נצפו תורים ארוכים וצפופים מחות לחנויות גדולות במרכזים מסחריים, הודיע היום שר הבריאות יולי אדלשטיין על כוונתו להביא להצבעה בקבינט הקורונה הצעה - להגדיל את מספר האנשים בחנויות הרחוב ובמרכזים מסחריים. על פי ההצעה, תותר כניסה של קונה אחד על כל 7 מ"ר, אך לא יותר מעשרה לקוחות. המשמעות היא שחנויות בגודל של 70 מ"ר ומעלה יוכלו להכניס עד 10 לקוחות בו זמנית.

תנאי התו הסגול מגבילים מאוד את כניסת הלקוחות לחנויות, גם אם מדובר בחנויות גדולות. הבוקר נערך דיון בוועדת חוקה בכנסת, במסגרתו דרש ח"כ יעקב אשר, יו"ר הוועדה, לשנות את התנאים, ואמר כי "כשרואים את התורים בחוץ של מאות אנשים ושומר שצריך לבדוק שבחוץ לא יריבו - אולי צריך לחשוב על תיקון גם בנושא הזה", כך שיווצר לדבריו מדרג בהתאם לגודל החנות. ייתכן כי גם האפשרות להכניס כ-10 לקוחות במקביל, תתקל בחוסר שביעות רצון מצד בעלי העסקים המחזיקים בשטח מסחר גדול.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בדיון כי "משרד הבריאות עובד על פיתוח QR קוד בכניסה לחנויות שיאפשר מידע על הנכנסים כדי לקטוע שרשראות הדבקה ולפתוח חנויות לכמות יותר גדולה". פיתוח דומה, למשל, קיים בניו זילנד עוד מימיה הראשונים של המגפה, ומאפשר לשירותי הבריאות לאתר בקלות שרשראות הדבקה הנוגעות לחנויות.

הוועדה אף דנה בנושא גני החיות, שנותרו סגורים למרות ששמורות הטבע נפתחו למבקרים, וכעת מתמודדים עם גירעונות כבדים. משיחתו עם שר הבריאות, עודכן ח"כ אשר כי היום צפוי להיערך משאל טלפוני של שרי הקבינט, לאישור תיקונים לתקנות שיכללו בין היתר מענה לדרישות הוועדה לפתיחת גני החיות, פתיחת אטרקציות ועסקים נוספים באילת.