מרכזי הקניות הפתוחים חזרו לפעול, והפדיונות מזנקים ב-109%

כך עולה מנתוני ריס שהגיעו לידי גלובס וסוקרים את השינוי בפדיון ב-30 מרכזי קניות פתוחים בין 17-22 בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד • ביג פאשן אשדוד רשם את הפדיון היומי הגבוה ביותר - 143 שקל למ"ר

תור של אנשים שמחכים להיכנס לחנות H&M / צילום: ביג מרכזי קניות
תור של אנשים שמחכים להיכנס לחנות H&M / צילום: ביג מרכזי קניות

מרכזי הקניות הפתוחים חזרו לפעול בשבוע שעבר, והפדיונות מזנקים. בחינה של הפדיון היומי למ"ר במרכזי הקניות הפתוחים מגלה גידול של 109% - כך עולה מנתוני ריס שהגיעו לידי גלובס ומשקפים את היקף הפדיונות שנרשמו בכ-30 מרכזי קניות פתוחים בין 17 בנובמבר ל-22 בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המרכז שרושם את הפדיון היומי המרשים ביותר הוא ביג פאשן אשדוד מקבוצת ביג, אשר הפכה במשבר לשם נרדף למרכזי קניות פתוחים - "ביגים". מאז הפתיחה המחודשת, רשם מרכז ביג פאשן אשדוד גידול של כ-180% בפדיון היומי למ"ר, שעמד על 143 שקל.

שני ניצב מרכז הקניות מול החוף וילג' הסמוך לחדרה, שמציג זינוק של כ-214% בפדיון היומי למ"ר, שעמד על 110 שקל. שלישי ביג כרמיאל עם פדיון יומי זהה וצמיחה של 103%.

בין מרכזי הקניות הנוספים שמתבלטים מאז חזרתם הרשמית לפעילות: ישפרו מודיעין, שמזנק עתה ב-160% לפדיון יומי של 106 שקל למ"ר; כשגם מרכז עופר בילו סנטר אאוטלט מקבוצת מליסרון מציג זינוק של 138% בפדיונות לעומת התקופה המקבילה, לפדיון יומי של 105 שקל למ"ר.

אנשים עומדים בתור ומחכים להיכנס לחנות קסטרו / צילום: ביג מרכזי קניות
 אנשים עומדים בתור ומחכים להיכנס לחנות קסטרו / צילום: ביג מרכזי קניות

בשבוע שעבר אישרה הממשלה למרכזי הקניות הפתוחים לשוב לפעול, לראשונה מאז הסגר שהוטל עליהם באמצע חודש ספטמבר, וזאת לאחר לחץ כבד שהפעילו הרשתות ומנכ"ל קבוצת ביג, חי גאליס.

הפדיונות הללו נרשמים למרות המגבלה הקיימת שמאפשרת להכניס 10 לקוחות בלבד לחנות בכל פעם, כשעד יום חמישי שעבר המגבלה עמדה על 4 לקוחות בלבד לחנות.

מוקדם יותר השבוע שלח מנכ"ל ביג לבכירי מערכת הבריאות ולקבינט הקורונה מכתב שבו הוא קורא לקבוע מפתח לכניסת לקוחות שמבוסס על גודל החנות, וזאת לדבריו משום שבמתחמים הפתוחים ובחנויות הרחוב קיימות חנויות בנות מאות ולעתים אלפי מ"ר, מה שמותיר חנויות ריקות אל מול עשרות ואף מאות לקוחות שממתינים מחוץ לחנויות בצפיפות.