המועמד החדש של כחול לבן לניהול רמ"י יאגף את ליצמן מימין

במטרה לאגף את ליצמן: גורמים בכחול לבן ובהתיישבות העובדת תומכים במועמדותו של יו"ר מועצת יש"ע לשעבר פנחס ולרשטיין • ולרשטיין נענה לקריאתם, בעוד שמועמד אחר מטעמם, שר הדתות לשעבר איציק וקנין, נמנע מלהגיש מועמדות לתפקיד

ולרשטיין. ברכת המושבים / צילום: תמונה פרטית
ולרשטיין. ברכת המושבים / צילום: תמונה פרטית

גורמים במערכת הפוליטית פועלים בשבוע האחרון להגדיל את רשימת המועמדים לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), לאור עזיבתו הקרבה של עדיאל שמרון.

לגלובס נודע שגורמים בכחול לבן ובהתיישבות העובדת, תומכים במועמדותו של יו"ר מועצת יש"ע לשעבר פנחס ולרשטיין לתפקיד. אלה אף פנו לשר הדתות לשעבר איציק וקנין מש"ס, בבקשה שיתמודד לתפקיד. המטרה היא לאגף את שר השיכון, יעקב ליצמן, וקואליציית הליכוד מימין, על ידי מועמדים "נוחים" יותר מבחינתם. זאת על רקע תמיכתו של ליצמן במנהל רשות החברות כיום ינקי קוינט לתפקיד, כאשר האחרון נחשב בעיני רבים במושבים ובקיבוצים כמי שהחלטותיו בעבר קיפחו אותם, לראייתם.

ולרשטיין אישר את הפרטים בשיחה עם גלובס ואמר כי "אנשי הקיבוצים וכן אנשים מכל קצווי הקשת הפוליטית נותנים בי אמון וביקשו שאגיש את מועמדותי. אם קיבלתי פניות כאלו כשאנשים יודעים את דעותיי הפוליטיות אני רואה בזה כבוד גדול, אם יש סיכוי שאבחר ימים יגידו". ולרשטיין ציין גם כי אכן הגיש את מועמדותו לוועדה בשבוע שעבר. בניגוד אליו, השר לשעבר וקנין, על אף שהרגיש מוחמא מהפנייה, סירב לבסוף להגיש מועמדותו לתפקיד, שכן "תמיכת השר לא נתונה לו".

יעקב קוינט, מנהל רשות החברות / צילום: שלומי יוסף
 יעקב קוינט, מנהל רשות החברות / צילום: שלומי יוסף

לדברי וקנין, "פנו אליי כל מיני גורמים בכירים במערכת הציבורית והפוליטית כדי שאגיש מועמדות". וקנין ציין כי למרות היותו חבר במפלגתו של שר השיכון לשעבר, איציק כהן, הוא לא פנה אליו כאשר התבקש להגיש מועמדות "כדי לא להעמיד אותו בסיטואציה לא נעימה", אמר והוסיף כי, "אם בסביבת השר ליצמן ירצו, אני מוכן לתרום את כל הידע והזמן שלי לתפקיד החשוב הזה. לליצמן יש את המועמד שלו לתפקיד ואנחנו ידידים מאוד טובים. אם זה היה בא מצדו הייתי נרתם בשמחה".

בשבוע שעבר פנה שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, (כחול לבן) לליצמן וביקש להוסיף נציג לוועדת האיתור לתפקיד ממשרדו. "נוכח העובדה שמדובר בוועדת איתור מועמדים לתפקיד שיש לו השפעה מכרעת על דמותה של החקלאות בישראל, אבקשכם לעכב את קידומו של תהליך האיתור ועבודת הוועדה, עד לביצוע התיאום הנדרש ולמנות לוועדה נציג מטעמי". מבדיקתנו הבקשה טרם נענתה.