הביקושים עלו, ובזק תספוג ירידה בהכנסות המגיעות ממתחרותיה

הנוסחה לקביעת מחירי השימוש ברשת של בזק מבוססת על תחזיות לתעבורת האינטרנט • ככל שהביקושים עולים, כך מחיר השימוש ברשת בזק יורד • הקורונה הביאה לגידול דרמטי בביקושים, וההערכה היא שבזק תספוג נזק של עשרות מיליוני שקלים בשנה כתוצאה מכך

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: ישראל שם טוב
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: ישראל שם טוב

משרד התקשורת פרסם עדכון של תחזית הביקושים לתעבורת האינטרנט ברשת בזק, המראה עלייה, והחברה צופה שתהיה לכך השפעה שלילית על הכנסותיה בשל ירידה בתקבולים שהיא מקבלת ממתחרותיה בגין שימוש ברשת שלה.

כמו בכל שנה מפרסם המשרד עדכון של תחזית הביקושים לתעבורת אינטרנט וזאת כחלק מהנוסחה הקובעת את המחיר של שימוש ברשת בזק על ידי מתחרים במסגרת השוק הסיטונאי ובכלל. במלים פשוטות ככל שהביקושים עולים, כך מחיר השימוש יורד, והתוצאה היא שלמרות שהמחיר מתקזז עם הגידול בתעבורה - בסופו של דבר בזק תקבל פחות כסף עבור השימוש ברשת שלה.

נקודה נוספת שמשפיעה על הכנסות בזק משוק סיטונאי היא המעבר של יותר ויותר לקוחות לסיבים של פרטנר וסלקום. ככל שמצטרפים מנויים לסיבים שפורסות שתי החברות, יש פחות תעבורה על הרשת של בזק, וכך הכנסותיה יורדות. בזק מקבלת מאות מיליוני שקלים בשנה ממתחרותיה בגין השימוש ברשת שלה ולכן הפגיעה הפעם צפויה להיות משמעותית מהסיבה שהביקושים עלו בצורה דרמטית בשל הקורונה. הצריכה הפרטית בשל המעבר לעבודה מהבית עלתה בעשרות אחוזים ולכן הדבר ישפיע על תחזית הביקושים ומכן שגם ישפיע על התמורה שתקבל בזק.

החברה הודיעה כי יש לה השגות על התחזית והיא תפעל מול משרד התקשורת לתקן זאת.