המגמה נמשכת: יותר מ-1,200 חולים חדשים ביממה

גם מספר הבדיקות האמיר: ברחבי הארץ נלקחו כ-56 אלף דגימות, מתוכן 2.2% נמצאו חיוביות • מספר החולים במצב קשה נותר יציב ועומד על 264 בני אדם • פרופ' נחמן אש: "אנחנו במצב חירום. יש עלייה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה"

קנס, קנסות, אי עטית מסכות, שוטרים, משטרה, קורונה / צילום: דוברות משטרת ישראל
קנס, קנסות, אי עטית מסכות, שוטרים, משטרה, קורונה / צילום: דוברות משטרת ישראל

מגמת העלייה בתחלואת הקורונה בישראל נמשכת: אתמול, לראשונה מאז חודש אוקטובר, אומתו יותר מ-1,200 חולים חדשים. מספר החולים החדשים אמנם גבוה, אך גם מספר הבדיקות האמיר; ברחבי הארץ נלקחו כ-56 אלף דגימות, מתוכן 2.2% נמצאו חיוביות (ללא בדיקות הסקר, אחוז הבדיקות החיוביות הינו 2.7%). מספר החולים במצב קשה נותר יציב ועומד על 264 בני אדם המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

אמש אישר קבינט הקורונה תיקון לפיילוט פתיחת הקניונים, לפיו פחות לקוחות יורשו להיכנס למרכזי הקניות הסגורים. התפוסה המרבית בשטח הקניון תשתנה מאדם אחד ל-7 מ"ר לאדם אחד ל-15 מ"ר. ואולם, לאחר ההקלות שהחלו בשבוע האחרון, אמר ראש "מגן ישראל" פרופ' נחמן אש בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות: "אנחנו במצב חירום. יש עלייה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט".

רמות התחלואה הגבוהות ביותר מרוכזות בחברה הערבית. מרבית הערים הכתומות והאדומות מצויות בחברה הערבית, אך במרכז המידע והידע של אמ"ן אומרים הבוקר כי אם יוחלט לממש הקלות, בנוסף לאלו שיישומן כבר החל, תואץ רמת התחלואה בכלל המגזרים במדינה, וכי ייתכן גל משמעותי עוד טרם השפעת החיסון, במקרה שפתיחת המשק תעשה בצורה לא מבוקרת.