אושרה הארכת כהונתה של יו"רית חברת נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור

הוועדה לבדיקת מינויים ברשות החברות הממשלתיות אישרה את הארכת כהונתה של הוזמן-בכור בשנתיים נוספות • לאחר הארכת כהונתה היא צפויה להיות יושבת הראש לתקופה הארוכה ביותר מאז הקמת חברת הנמל ב-2004

יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור / צילום: איל יצהר
יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור / צילום: איל יצהר

הוועדה לבדיקת מינויים ברשות החברות הממשלתיות אישרה את הארכת כהונתה של אורנה הוזמן-בכור יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, לשנתיים נוספות. הוזמן-בכור מונתה לתפקיד ב-2016 ולאחר הארכת כהונתה היא צפויה להיות יושבת הראש לתקופה הארוכה ביותר מאז הקמת חברת הנמל ב-2004.

הוזמן-בכור הובילה את היערכות נמל אשדוד לקראת התחרות הקשה הצפויה לו לאחר שייפתח נמל המכולות החדש הנבנה בצמוד אליו. הנמל החדש, שפעילותו צפויה להתחיל במחצית השנייה של השנה הבאה יופעל על ידי חברת TIL ההולנדית.

לקראת התחרות אישר הדירקטוריון בראשותה של הוזמן-בכור השקעות בהיקף כולל של כ-2.4 מיליארד שקל. במסגרת התקציב ישנה תוכנית פיתוח מסיבית שתשרת את החברה בתחרות העומדת בפניה ותסייע לעמוד ביעדים העסקיים והתפעוליים.

בחברת נמל אשדוד מציינים כי הוזמן-בכור עסקה גם בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות ובמסגרת זו הוחלט על שיתופי פעולה עם מספר חברות הזנק שישתמשו בתשתיות הנמל לצורך פיתוח הטכנולוגיה שלהן.

מדובר בסטארט-אפ שפיתח 'מוח' למכולות באמצעות בינה מלאכותית, סטארט-אפ שפיתח אלגוריתם ייחודי המודד את עומק קרקעית הים ושני סטאטרט-אפים המפתחים רחפנים ורכבים אוטונומיים.

הוזמן-בכור הודתה לשרת התחבורה מירי רגב ולשר האחראי על רשות החברות דוד אמסלם ואמרה כי "המשך עבודתי כיו"ר דירקטוריון החברה, גם בקדנציה שנייה, מהווה תעודת הערכה קודם לכל לחברת נמל אשדוד ועובדיה אשר פועלים סביב השעון לטובת המשק והכלכלה הישראלית. אני משוכנעת שהעורק הראשי של המשק הישראלי - נמל אשדוד - ידע להתמודד בתחרות המתגברת עם הנמלים החדשים ולהמשיך ולהיות הנמל הגדול בישראל".