פלח הפרמיום ממשיך להתחדש: דגמים חשמליים ודגמי פלאג-אין חדשים

דגמים חשמליים ודגמי פלאג-אין חדשים ממשיכים לזרום לקראת תחילת שנת הדגם • מה בהיצע, וכמה יעלה התענוג?

למרות נתוני האבטלה והמאקרו הקודרים, שוק רכב הפרימיום ממשיך להפגין עוצמה, וגם זרם הדגמים החדשים השייכים לפלח, שנוחתים בישראל לרגל תחילת שנת הדגם, הולך ומתגבר.

השבוע השיקה חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, את הדור המחודש של סדרת ה- E קלאס, שעברה מספר שינויי עיצוב לכיוון הספורטיבי וקיבלה אבזור תקני משודרג. בשלב הראשון מיובאת המכונית המחודשת רק בגרסת הפלאג-אין-הייבריד E300e, שמשלבת מנוע 2 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה שנטענת גם מרשת החשמל. מערכת ההנעה מייצרת הספק משולב של 320 כ"ס, מאיצה את הרכב ב-5.7 שניות מאפס ל-100 ורושמת צריכת דלק משוקללת של עד 57 ק"מ לליטר. מערך הבטיחות והאבזור התקני שודרג, והמחיר מתחיל בכ-510 אלף שקל. 

חברת לובינסקי השיקה השבוע את גרסת הפלאג-אין הייבריד החזקה של מכונית המנהלים פיג'ו 508. המכונית משלב מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין, סוללה נטענת ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 225 כ"ס ומומנט משולב של 37 קג"מ. המכונית מאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד לטווח של עד 57 ק"מ, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת שלה עומדת על כ-66 ק"מ לליטר. הדגם ישווק ברמת הגימור המפוארת GT, הכוללת מתלים נשלטים אלקטרונית, מערכת מצלמות היקפית, ריפוד עור עם עיסוי לנהג, מערכת קול פרמיום ועוד. המחיר עומד על 245 אלף שקל, כולל אחריות של 8 שנים על הסוללה ושל 3 שנים על שאר מערכות הרכב. 

חברת צ'מפיון השיקה את הגרסה הספורטיבית של החשמלית פורצת הדרך אאודי אי-טרון, ששווקה עד כה בתצורת SUV קלאסית. גרסת הקופה חולקת את הפלטפורמה עם האחות הרבועה ומציעה עיצוב ספורטיבי ואווירודינמי מאוד וממדים נכבדים. רמת האבזור התקני גבוהה מאוד, וחבילת הבטיחות האקטיבית מקיפה מאוד כצפוי. הגרסה הזו מגיע לארץ עם מנוע חשמלי בהספק כולל של 408 כ"ס וסוללה קטנה מעת מזו של הדגם הבכיר, שמספקת טווח נסיעה של עד 381 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר. מחירה עומד על כ-546 אלף שקל.