"גדלים בקצב מטורף": הסטארט-אפ של יוצאי צ‘ק פוינט מגייס שוב

סטארט-אפ אבטחת הענן אורקה סקיורטי גייס 55 מיליון דולר - גיוס שני של החברה ב-2020 • המנכ"ל אבי שוע: "אנחנו מרגישים שזה הזמן ללחוץ על הגז"

מייסדי אורקה סקיוריטי אבי שוע וגיל גרון / צילום: אורקה סקיוריטי
מייסדי אורקה סקיוריטי אבי שוע וגיל גרון / צילום: אורקה סקיוריטי

סטארט-אפ אבטחת הענן אורקה סקיוריטי (Orca Security) הודיע היום (ג') על גיוס 55 מיליון דולר במסגרת סבב B. מדובר בגיוס השני של אורקה במהלך 2020, כאשר במאי האחרון הודיעה החברה על גיוס סבב A של 20.5 מיליון דולר. בסך הכל גייסה אורקה 82 מיליון דולר מאז הקמתה בינואר 2019. כל הגיוסים הוזרמו לתוך החברה.

אבי שוע, מנכ"ל אורקה סקיוריטי ואחד ממייסדיה, אמר ל"גלובס" כי סיבוב הגיוס הנוכחי נסגר לפני מספר שבועות. "תמיד אפשר לגייס כסף ואם אתה חברה מצליחה אין רגע שלא יפנו אליך. השאלה היא מתי נכון לקחת את הכסף ולגדול. אצלנו הקורונה האיצה מאוד את הביקושים, כתוצאה מהמעבר המהיר לדיגיטל ולענן של ארגונים. אנחנו גדלים בקצב מטורף ומעסיקים כבר 70 עובדים, בניגוד לתכנון להגיע ל-50 איש עד סוף השנה. אנחנו מרגישים שזה הזמן ללחוץ על הגז, להגדיל את המכירות, השיווק ופיתוח המוצר. מצאנו שותפים אידיאליים לזה בדמות קרן ICONIQ Growth שהשקיעה גם בזום ובסנופלייק, והם מאמינים בחזון שלנו".

בנוסף ל-ICONIQ Growth, שהובילה את הסיבוב, השתתפו בו גם המשקיעים הקיימים של אורקה - YL ונצ'רס, GGV קפיטל וגם "סיליקון ואלי CISO השקעות", קבוצת אנג'לים המורכבת מ-50 מנהלי אבטחה מובילים בארה"ב.

לחברה יש עשרות לקוחות

אורקה כאמור מעסיקה 70 עובדים בישראל ובארה"ב, לעומת 37 עובדים במאי השנה כשהכריזה על הגיוס הקודם. הפיתוח של החברה נמצא בארץ והמכירות והשיווק בארה"ב. "מי שנמצא בחברה ארבעה שבועות נחשב כבר ותיק אצלנו ואנחנו ממשיכים לגייס", אומר שוע.

אורקה הוקמה על ידי שמונה יוצאי צ'ק פוינט, בהם שוע, לשעבר הטכנולוג הראשי של החברה; וגיל גרון, דירקטור מנהל מוצרי סייבר ב-Gateway וענן בצ'ק פוינט. הפלטפורמה של אורקה נועדה לספק לארגונים נראות מלאה של תשתיות הענן להן. המוצר של אורקה יצא בגרסת בטא באפריל-מאי 2019 והחברה החלה לגייס לקוחות משלמים בסוף 2019. לדברי שוע, כיום לחברה יש עשרות לקוחות. שוע סירב למסור מידע על הכנסות החברה.

המערכת של אורקה בנויה על טכנולוגיה בשם SideScanning, שפותחה על ידי החברה ומתבססת על קריאת הדיסק הווירטואלי של השרתים בתשתיות הענן, כדי לאתר חולשות, נוזקות, קונפיגורציה שגויה, סיסמאות חלשות או כאלה שדלפו ומידע רגיש שאינו מאובטח כראוי. הטכנולוגיה מאפשרת להגיע לנראות מלאה של תשתיות הענן הארגוניות ללא התקנה של אייג'נטים (סוכני תוכנה) ותוך השגת כיסוי מלא מהיר.

"המערכות הקיימות לאבטחת ענן דומות לבדיקת ביופסיה, בה צריך לקחת דגימה מהנבדק באמצעות השתלת אייג'נט, אבל אנחנו יכולים לדעת מה הסיכונים ולהציף את בעיות האבטחה בלי לפתוח את הנבדק ממש כמו בבדיקת MRI. ההטמעה של אורקה לוקחת דקות לעומת חודשים במערכות אחרות", מסביר שוע.

"הפתרון שמציעה אורקה לאבטחת הענן ללא אייג'נטים פורץ דרך ומקדים את זמנו", מסר יואב לייטרסדורף, שותף מנהל בקרן ההון סיכון YL ונצ'רס. "המהירות שבה טכנולוגיית ה-SideScanning של אורקה שינתה את התעשייה עלתה על התחזיות הטובות ביותר שלנו. הודות לצוות טכנולוגי יוצא מן הכלל וגישה ייחודית וחדשנית לאבטחת ענן, אורקה הצליחה למשוך אליה את בכירי התעשייה, לקוחות בפרופיל גבוה והבטיחה מימון של 82 מיליון דולר בפחות משנתיים".