החיפושים הישראלים המובילים ב-2020: מזון אונליין ומידע פרקטי על סיוע מהממשלה

בעוד שבשנה שעברה הישראלים חיפשו בעיקר קניות ומבצעים, השנה החריגה שינתה את מצבם, והפעם בראש טבלת האתרים הכלכליים אותם חיפשו הכי הרבה עומדת שופרסל אונליין • במקום השני: אתר לשכת התעסוקה

חיפוש באינטרנט / צילום: שאטרסטוק
חיפוש באינטרנט / צילום: שאטרסטוק

מה שעניין אותנו ב-2019 השתנה מן הקצה אל הקצה ב-2020, בשנה שעברה, כשעוד לא יכולנו לחזות את הטלטלה העולמית שבדרך, מה שחיפשנו בגוגל עסק בעיקר בקניות: 8 מתוך 10 ההגדרות שהובילו את החיפושים הכלכליים בגוגל בשנת 2019 עסקו בקניות, כאשר החיפוש הנפוץ ביותר בשנה שעברה היה יום המכירות שמפעילה גוגל, שופינג איי אל. השנה, מה שבעיקר הטריד את הגולשים היה היכן לרכוש מזון אונליין ואיך לקבל מידע פרקטי משירות התעסוקה ומביטוח לאומי.

מי שמובילה את החיפושים הכלכליים ב-2020 היא שופרסל אונליין, ברוח התקופה וברוח הצורך של הצרכנים. שופרסל הצליחה להגדיל את נתוני האונליין שלה בחסות הסגר והעובדה שמדובר במידע הכי מחופש ב-2020, מעידה על כך שהציבור מעדיף את האתר של הרשת הגדולה בישראל.

במקום החמישי נמצא האתר של רמי לוי משלוחים, שגם הוא נהנה מהמציאות החדשה אליה נקלענו. עוד בחיפושים השנה נושא כאוב אחר, והוא המספר העצום של אלו שאיבדו את מקום עבודתם - אחרי אתר הקניות של שופרסל אונליין, החיפוש הנפוץ בגוגל בקרב ישראלים היה לשכת התעסוקה. במקום השלישי והרביעי חיפשו הגולשים מידע על זכויותיהם בעקבות המגפה עם החיפוש אחר האזור האישי באתר הביטוח הלאומי במקום השלישי והחיפוש אחר "מענק לכל אזרח" במקום הרביעי. 

בכל השקה של אפל לדגמי אייפון חדש העניין הציבורי הוא גבוה, וב-2019 במקום השני ברשימת החיפושים הופיע אייפון 11. השנה הושקו דגמי האייפון 12 בתזמון שונה בעליל ומידת העניין בהתאם - החיפוש אחר מידע על אייפון 12 מדורג רק במקום התשיעי. מצד שני, הוא עדיין מדורג בעשירייה הפותחת.

במקום השישי של החיפושים ב-2020 התברגה קוקה-קולה, ואחריה עוברים לשוק המניות: הגולשים חיפשו מידע על מניית טסלה, יצרנית הרכב האוטונומי שזינקה במאות אחוזים ואחריה חיפשו הישראלים את מניות הרכב האוטונומי מסין - NIO, שחוותה גם היא עליות חדות. את העשירייה הפותחת סוגר אתר מפתיע למדיי שחופש על ידי הישראלים והוא האתר גונג, אתר ישראלי המשווק מוצרי אופנה. ייתכן שהחשיפה לאתר בפרסומות שהופיעו בתוכנית הזמר במסכה הובילה את הישראלים לבדוק במה מדובר, או שהמחירים הזולים שבו מוצעים הפריטים באתר הם שמשכו את הצרכנים - גם זה כמובן ברוח התקופה.

התוצאות ממחישות עד כמה הייתה שונה 2020 מקודמתה. ב-2019 מה שעניין אותנו היו בעיקר אתרי קניות או מה לקנות, אחרי שופינג איי אל ואייפון 12, במקום הראשון והשני, הישראלים חיפשו בגוגל את אתר אמזון ישראל שהושק בסוף שנת 2019. במקום הרביעי היה אתר האונליין של טרמינל איקס מבית היוצר של פוקס ולאחריו הגולשים חיפשו לאן לטוס במחירים משתלמים דרך פלטפורמת טיסות סודיות שהתברגה חמישית.

במקום השמיני חיפשו הישראלים ב-2019 מידע על טיסות בטרווליסט ובתשיעי את הסייל של איקאה. עוד מידע שחופש ב-2019 הוא על שדה דב שנסגר ביולי 2019, אחרי מחאה שלא הועילה נגד סגירתו. ובמקום העשירי ובמעבר חד מהעניין במבצעים וטיסות, חיפשו הישראלים מידע על חברת אינטרקיור העוסקת בתחום הקנאביס הרפואי שבראש הדירקטוריון שלה יושב ראש הממשלה שלעבר אהוד ברק.