עוברים דירה: הנדל והאוזר הודיעו על הצטרפותם למפלגתו של גדעון סער

חברי סיעת דרך ארץ, ח"כ צבי האוזר ושר התקשורת יועז הנדל, הודיעו כי הם מצטרפים למפלגתו של גדעון סער • הנדל: "צריך חלופה לליכוד, ימין ממלכתי כמונו שמחפשים עכשיו בית ראוי"

יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין
יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין

ח"כ צביקה האוזר והשר יועז הנדל הודיעו כי מפלגתם דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער.

"צריך חלופה לליכוד, ימין ממלכתי כמונו שמחפשים עכשיו בית ראוי. לא ימין של פולחן אישיות, ימין אידיאולוגי, ממלכתי ואחראי. גדעון מציג מנהיגות אחראית ומאחדת ועם ניסיון עשיר בכנסת ובממשלה. מגיעה לנו מנהיגות שתאחד אותנו, בניגוד למנהיגות המפצלת אותנו", אמר השר הנדל.

"שוחחתי עם גנץ לפני מספר שעות. אנחנו נשמור על ישראל ורק עליה, אף אדם ולא משנה כמה שנים הוא בשלטון לא בא לפני המדינה ותושביה", הוסיף הנדל. ח"כ האוזר שעלה לנאום אחריו אמר "בשנתיים האחרונות מאז שנבחרתי לכנסת פעלתי כמיטב יכולתי להביא אחדות לישראל גםבמחיר פשרות לא פשוטות. ראינו לנגד עינינו חברה משוסעת.

הנדל הוסיף כי "פעלנו למנוע ממשלת מיעוט שהייתה מרסקת את הלכידות בישראל. אבל בנימין נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל בשעת משבר קשה מנשוא. ממשלת ישראל כשלה בתפקידה העיקרי. בעת הזו ברור שחלופה לנתניהו תקום רק מימין". לטענתו, "יש רק אדם אחד שמתאים למשימה. אני מכיר את סער כבר 37 שנים. אני יכול לקבוע שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות ממשלה. אני מזהה אצלו קור רוח, שיקול דעת ואחריות. הוא יבטיח מנהיגות מנוסה ואחראית שאנו כה זקוקים לה. שנים הלכנו יחד במחנה הלאומי".

הנדל והאוזר למעשה מצטרפים הערב להודעתו של סער כי נתניהו סיים את דרכו כמנהיג הימין ומקימים חלופה נוספת מימין, לזו של נפתלי בנט. אמש (ג') הודיע סער כי הוא עוזב את הליכוד לטובת הקמת מפלגה חדשה, שממנה יתמודד על ראשות הממשלה והבוקר כבר התפטר מהכנסת. בהמשך צפויים להצטרף למפלגה הזו חברי כנסת נוספים מהליכוד המזוהים עם סער ככל הנראה.

מגדעון סער נמסר: "‏יועז וצביקה, ברוכים הבאים! ביחד - ועם עוד רבים וטובים אחרים שעוד יצטרפו - נביא לעם ישראל תיקווה חדשה ונחליף את השלטון".