צו פינוי לחנות נוספת מרשת "לגעת באוכל": לא שילמה שכירות מתחילת הקורונה

החנות נמצאת בגרנד קניון בחיפה, וצו הפינוי ניתן בעקבות תביעת פינוי שהגישה הנהלת הקניון מקניוני עופר שבבעלות מליסרון • החנות צברה חוב בסכום של כמיליון שקל הכולל 834 אלף שקל דמי שכירות ו-166 אלף שקל דמי ניהול והוצאות חשמל

גרנד קניון חיפה / צילום: תמר מצפי
גרנד קניון חיפה / צילום: תמר מצפי

כשברקע פתיחת הקניונים, עוד חנות בקניון פונתה לאחר שלא שילמה דמי שכירות מאפריל 2020. בית משפט השלום בחיפה הוציא צו פינוי לחנות נוספת מרשת החנויות "לגעת באוכל" שלא שילמה לבעלי הקניון דמי שכירות מאפריל 2020. החנות נמצאת בגרנד קניון בחיפה, וצו הפינוי ניתן בעקבות תביעת פינוי שהגישה הנהלת הקניון מקניוני עופר שבבעלות קבוצת מליסרון.

התביעה הוגשה נגד ג.מ. מסלמני אינווסטמנט מקבוצת מסלמני בעלת רשת חנויות מוצרים לבישול אפייה ואירוח. לפני שלושה שבועות ניתן צו פינוי לחנות אחרת של הרשת בקניון הגדול בפתח תקווה לאחר שלא שילמה שכירות מתחילת התפרצות הקורונה. זו החנות הרביעית של הרשת שנסגרת בקבוצת קניוני עופר שבבעלות מליסרון. הסניפים של הרשת בבאר שבע ורחובות נסגרו לפני כשנתיים. לרשת סניף נוסף בראשון לציון.

על-פי כתב התביעה שהגישה מליסרון, באמצעות עורכות הדין ברוריה לקנר והילה צור ממשרד בן-שחר, לקנר ושות, החנות הפסיקה לשלם להנהלת הקניון את דמי השכירות החודשיים אחרי התפרצות הקורונה באפריל 2020, גם במועדים בהם היה הקניון פתוח בהתאם להחלטות הממשלה במהלך החודשים מאי-ספטמבר.

בשל כך, צברה החנות חוב בסכום של כמיליון שקל הכולל 834 אלף שקל דמי שכירות מאפריל עד אוגוסט 2020 ו-166 אלף שקל דמי ניהול והוצאות חשמל בנוגע לאותה התקופה.

בתחילת יולי 2020 הודיעה הנהלת הקניון לחנות על ביטול חוזה השכירות ודרשה את פינוי החנות. משסירבה החנות לדרישת הפינוי, הגישה הנהלת הקניון תביעת פינוי נגד החנות. בתביעה נטען כי "הנתבעת הפרה את חוזה השכירות הפרות יסודיות ולכן זכאית הייתה התובעת לבטלו ולדרוש את פינויה מהמושכר, כפי שעשתה ולכן יש להורות על פינוי הנתבעת לאלתר".

החנות לא הגישה כתב הגנה ביקשה דחיות ולבסוף הסכימה לפינוי והשופט יהושע רטנר הורה על פינויה.

בדיון שהתנהל בעניין הטלת הוצאות על החנות, טענה הנהלת הקניון כי משך תשעה חודשים "לא ארע מאומה מבחינתה של הנתבעת, לא השתנה דבר מהמצב הראשוני של ההפרה שהצדיק פינוי. השופט רטנר חייב את החנות בהוצאות משפט בסכום של 1,400 שקך ובשכר טרחה בסך 8,000 שקל בשל הגשת תביעת הפינוי.