אורן קובי | בלעדי

סכסוך כספי בין אורן קובי לברק רוזן בנוגע לדירה בפארק צמרת בת"א

ברק רוזן השכיר את הדירה לאורן קובי החל מאמצע 2018 • לאחר מעצרו של קובי באוקטובר 2020 פינה רוזן את דירתו של קובי מחפציו והעביר אותם לאמו של קובי, מאחר שלטענתו, קובי לא שילם דמי שכירות ודמי ניהול, והוא חייב לו סכום כסף גדול

אורן קובי / צילום: תמר מצפי
אורן קובי / צילום: תמר מצפי

סכסוך כספי במגדלי היוקרה W בפארק צמרת בתל אביב בין יזם הנדל"ן אורן קובי, השוהה במעצר ונאשם בשני כתבי אישום חמורים, לבין ברק רוזן, בעלי הדירה שאותה שכר קובי במגדלים והבעלים של חברת הנדל"ן הציבורית קנדה ישראל.

רוזן השכיר את הדירה לקובי החל מאמצע 2018 בסכום של 64 אלף שקל לחודש. מדובר בדירה במגדל המגורים היוקרתי בפארק צמרת W פריים, המונה 44 קומות, 164 דירות ועוצב על-ידי משרד האדריכלים "ישר אדריכלים".

לאחר מעצרו של קובי באוקטובר 2020 פינה רוזן את דירתו של קובי מחפציו והעביר אותם לאמו של קובי. זאת, לטענתו מאחר שקובי לא שילם דמי שכירות ודמי ניהול, והוא חייב לו סכום כסף גדול.

לקובי, טענות נגדיות נגד רוזן, שעלו בחלופת מכתבים בין עורך דינו, גיא נוף, לבין עורך דינו של רוזן, צביקה בר-נתן ממשרד גולדפרב-זליגמן. לטענת קובי, מי שהפר את הסכם השכירות היה רוזן. קובי טוען טענות נוספות המוכחשות לחלוטין על-ידי רוזן.

קובי שוהה במעצר מאז אוקטובר 2020, לאחר שפרקליטות מחוז תל אביב הגישה נגדו  שני כתבי אישום. כתב האישום הראשון הוגש בתחילת 2020 בגין ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איסור הלבנת הון ועבירות נוספות. קובי, ששימש כבעלים וכמנכ"ל בחברה "אדמה" ובשתי חברות נוספות, הואשם כי בין השנים 2013-2016 פעל למימוש תוכנית מרמה. במסגרת תוכנית זו, נטען, ניצל קובי את שאיפתם ואת תקוותם של אזרחים מכל שכבות האוכלוסייה להשקעת כספם בעסקת מקרקעין נושאת פוטנציאל לרווח גדול. זאת, במטרה ליצור עבורו תזרים מזומנים גדול ככל הניתן. לפי האישום, המזומנים נגנבו על-ידו עבור מימון הוצאותיו והוצאות חברת "אדמה" ו"טרה", עבור תשלום חובותיו וסגנון חייו הראוותני ולשם צבירת נכסים אישיים.

כתב האישום השני הוגש לפני כחודש בגין עבירות מרמה, הלבנת הון, סחיטה באיומים, תקיפה ועבירות נוספות. על-פי האישום, לאחר שפשט את הרגל בחברת "אדמה", הקים קובי מספר חברות עם תחום עיסוק דומה לזה של "אדמה", כדי להחביא את הונו מנושיו והסתיר את שליטתו בהן. לפי הנטען, קובי רשם שתי נשים כבעלים של החברות, ביודעו כי התנהלותו הובילה לכך שמוסדות בנקאיים ורשויות המדינה יסרבו לתת לו שירותים. במסגרת הליכי הפירוק, תבעו הנושים מקובי ומ"אדמה" מעל ל-244 מיליון שקל, ובמהלך 2016 הוטל צו כינוס על נכסיו.

עוד לפי האישום, החל משנת 2017, הכניס קובי באמצעות החברות הכנסות של כ-72 מיליון שקל, שאותן העביר לחשבונות בנק ייעודיים. זאת, במטרה להסתיר את נכסיו מנושיו בהליך פשיטת הרגל. במקביל, נטען כי קובי הגיע להסכם עם נושיו, שאושר על-ידי בית המשפט, המבוסס על הצהרות שקר ומצגי-שווא באשר למצבת נכסיו ומקורות הכנסתו. לפי הנטען, על-מנת לעמוד בתנאי התשלום שנקבעו בהסדר הנושים, העביר קובי את נכסיו מהחברות אל קופת הנושים באמצעות צדדי ג' במטרה להסתיר את נכסיו.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתבי האישום נגדו, אורן קובי מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.