NeuroRX הישראלית התמזגה עם חברת SPAC בנאסד"ק לפי שווי של מעל 700 מיליון דולר

NeuroRX, המפתחת תרופה לקורונה ותרופת לדיכאון בשלבים מתקדמים של הניסויים הקליניים, הודיעה על חתימת הסכם לכניסתה לחברת הבלנק צ'ק Big Rock Partners Acquisition Corp הנסחרת בנאסד"ק

ד"ר ג'ונתן ג'אביט, מנהל חברת neurorx / צילום: אלון רון
ד"ר ג'ונתן ג'אביט, מנהל חברת neurorx / צילום: אלון רון

חברת התרופות הישראלית NeuroRX, המפתחת תרופה לקורונה ותרופת לדיכאון בשלבים מתקדמים של הניסויים הקליניים, הודיעה על חתימת הסכם לכניסתה לחברת ה-SPAC (בלנק צ'ק) Big Rock Partners Acquisition Corp הנסחרת בנאסד"ק. החברה נסחרת לפי שווי של 40 מיליון דולר, ועם ההנפקה של כ-50 מיליון מניות הנוספות ל-NeuroRX, צפוי שוויה לעלות באופן אוטומטי לכ-780 מיליון דולר, לאחר שעלתה אתמול 29%.

החברה הנסחרת, ביג רוק, גייסה 60 מיליון דולר בהנפקה ב-2017 ומאז היא מחפשת יעד לרכישה. טרם המיזוג, החברה נסחרת לפי שווי של כ-40 מיליון דולר. במסגרת עקרונות הבלנק צ'ק, המשקיעים המקוריים בחברה רשאים כעת למשוך את השקעתם המקורית, אם ההשקעה לא מוצאת חן בעיניהם, אך אם ישאירו את הכסף בחברה, הוא יוכל לעזור למימון שלה כבר מייד לאחר המיזוג. לדברי מייסד ומנכ"ל נוירוRX, ד"ר ג'ונתן גאביט: "לא כל כך משנה לנו אם הכסף המקורי ישאר בחברה, אלא יותר משמעותית לנו הפלטפורמה הציבורית עצמה. יש לנו משקיעים נוספים שמעוניינים להשקיע בחברה באופן ספציפי".

אם המוצר לקורונה של החברה יאושר לשיווק, בעלי המניות הנוכחיים של נוירוRX, יקבלו מהחברה הציבורית עוד 25 מיליון מניות של החברה הציבורית ומענק של עוד 100 מיליון דולר במזומן.

על פי אתר Crunchbase, נוירוRX גייסה עד היום 25 מיליון דולר ממשקיעים ששמותיהם לא פורסמו. קרן פרטית בשם GEM Global Yeild התחייבה להשקיע בחברה עד 95 מיליון דולר לאחר שתהפוך ציבורית.

המוצר של נוירוRX לקורונה, אותו היא מפתחת יחד עם חברת Relief השוויצרית, היא תרופה ותיקה שכיום משמשת כטיפול לאין אונות. של החברות דיווחו לפני מספר חודשים על תוצאות טובות בניסוי הראשון בתרופה, שנערך ב-45 חולי קורונה. 21 מהם טופלו בתרופה Aviptadil, נוסף על הטיפול הרגיל של בית החולים, והיתר טופלו באופן רגיל. כעבור 60 יום, 81% מהחולים בקבוצת הניסוי היו עדיין בין החיים, לעומת 17% בקבוצת הביקורת. מדובר בהבדל מובהק.

בעקבות התוצאות הללו נכנסו החברות לניסוי שלב II / III בקורונה, שעשוי להיות האחרון לפני שיווק. התוצאות עד היום כבר עברו בדיקה של ועדה חיצונית מייעצת, אשר קבעה כי על פי התוצאות עד כה, יש לניסוי סיכוי סביר לעמוד ביעדיו . התוצאות המלאות צפויות בתחילת הרבעון הראשון של 2021, לאחר שנדחו בכמה שבועות.

ריליף היא זו שמממנת היום את פיתוח המוצר. אם המוצר יאושר לשיווק, נוירוRX תשווקו בארה"ב, ישראל וקנדה, ואילו ריליף תשווקו ביתר העולם. ההכנסות מן המוצר בטריטוריות בהן הוא ישווק על ידי נוירוRX יתחלקו 50%-50%, ואילו בטריטוריות בהן ריליף היא המשווקת, תקבל נוירוRX בין 15%-20% מההכנסות.

האם העובדה שיש חיסון לקורונה בשוק כעת מפחיתה מהאטרקטיביות של פיתוח תרופה למחלה?
"הלוואי והייתי חושב שהחיסון ייתר לחלוטין את השימוש בתרופה. לצערנו יקח הרבה זמן עד שכל מי שהחיסון מתאים לו יוכל להתחסן, וגם אחר כך ישארו בעולם אנשים שלא יכולים להתחסן, שלא מסכימים להתחסן או שלקו במחלה למרות שהתחסנו. מעבר לכך, התרופה שלנו מתאימה לכל מקרה של תחלואה נשימתית מסוג ARDS, שנגרמת מתגובה של מערכת החיסון למחלה זיהומית נשימתית. גם שפעת גורמת לתופעה הזו ומתים ממנה אלפי אנשים בארה"ב כל שנה".

המוצר על בסיסו הוקמה נוירוRX הוא מוצר לטיפול בדיכאון, שגם הוא נמצא בניסוי שעשוי להיותה אחרון לפני שיווק. נוירוRX העריכה בעבר כי תוכל לסיים את הניסוי האחרון כבר ב-2017-2018, אולם בתחום הביומד (כאשר לא מדובר בקורונה), עיכובים כאלה הם נפוצים. העיכוב האחרון אכן היה בגלל הקורונה. "הפסקנו את הניסוי בתחילת השנה כי הקליניקות הפסיכיאטריות היו סגורות והיה קשה לגייס חולים לניסוי", אומר ג'אביט. "נתחיל אותו מחדש בקרוב, וככל הנראה יהיו לנו תוצאות מלאות לקראת סוף 2021".

האם כעת כשאתם חברה ציבורית תרצו לרכוש עוד מוצרים?
"אנחנו רואים את שני המוצרים הקיימים שלנו כפלטפורמות מוצרים, ולכן בינתיים מתרכזים בהם ולא במוצרים נוספים. המוצר הנשימתי יכול להתאים לא רק ל- ARDS ממחלות נוספות חות מקורונה אלא אולי גם ל- COPD ולפגיעות בריאה הנובעות מסרטן. המוצר לדיכאון עשוי להתאים גם להתוויות פסיכיאטריות נוספות".