ההאקרים שפרצו לשירביט פרסמו את תמונת הדרכון של המנכ"ל

קבוצת התקיפה שפרצה לחברת הביטוח שירביט, סחטה אותה והדליפה מסמכי לקוחותיה, פרסמה כי היא ממשיכה למכור חבילת מידע נוספת של לקוחות החברה • שירביט בתגובה: "מדובר בלוחמה פסיכולוגית צפויה סביב אותו מידע שכבר הופץ והוא חלק מקמפיין תודעה נרחב"

בנין חברת ביטוח שירביט - רח' יד חרוצים 18 נתניה / צילום: תמר מצפי
בנין חברת ביטוח שירביט - רח' יד חרוצים 18 נתניה / צילום: תמר מצפי

קבוצת ההאקרים BlackShadow, שפרצה למערכות חברת הביטוח שירביט, הדליפה מסמכים של לקוחותיה וניסתה לסחוט אותה, פרסמה הערב בערוץ הטלגרם שלה, את תמונת הדרכון של מנכ"ל החברה צבי ליבושר. הקבוצה הודיעה בנוסף כי היא ממשיכה למכור את המידע של לקוחות החברה, וכי היא מעמידה למכירה חבילת מידע שנייה.

מחברת הביטוח שירביט נמסר בתגובה כי "מדובר בלוחמה פסיכולוגית צפויה סביב אותו מידע שכבר הופץ והוא חלק מקמפיין תודעה נרחב". שירביט ציינה כי "מערכות ההגנה של שירביט בלמו ניסיונות תקיפה והמאמץ לסכל פגיעה נמשך כל העת בליווי מומחי סייבר מובילים וגורמים ממלכתיים".

אחרי המתקפה על חברת הביטוח שירביט לפני כשבועיים, אירעה בסוף השבוע האחרון מתקפת סייבר חמורה נוספת - הפעם נגד חברת התוכנה עמיטל. בתחילת השבוע התברר כי ייתכן שגם חברת אינטל ספגה מתקפה, לאחר שקבוצת ההאקרים האיראנית Pay2Key הודיעה כי פרצה לשרתי חברת שבבי הבינה המלאכותית (AI) הבאנה, שנרכשה על-ידי אינטל לפני כשנה תמורת 2 מיליארד דולר. על-פי מידע שפרסמו ההאקרים, המידע שנגנב קשור לשבב "גויה".