אוריין מאשרת את חשיפת גלובס: מתקפת סייבר על חברות שילוח ולוגיסטיקה

"בשבוע שעבר זיהתה אוריין, לאחר קבלת התראה מספקית התוכנה עמיטל, כי כתוצאה מאירוע סייבר שהחל אצל עמיטל, דלף מידע השמור באחד משרתי אוריין, כפי שאירע לכ-40 לקוחות נוספים של עמיטל; דליפת המידע הופסקה מספר שעות לאחר הגילוי" • חשש שמתקפת סייבר תשבש את שחרור החבילות והמשלוחים לישראל

מתקפות סייבר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
מתקפות סייבר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

חברת אוריין מאשרת את חשיפת גלובס כי חברת עמיטל חוותה מתקפת סייבר שהשפיעה על הספקיות שלה, וביניהן אוריין שהינה שותפה בעמיטל (8.5%). חברת הלוגיסטיקה מדווחת היום (א') כי "בשבוע שעבר זיהתה אוריין, לאחר קבלת התראה מאחד מספקי התוכנה שלה, עמיטל, כי כתוצאה מאירוע סייבר שהחל אצל עמיטל, דלף מידע השמור באחד משרתי אוריין, כפי שאירע, למיטב ידיעת החברה, לכ-40 לקוחות נוספים של עמיטל. בעקבות פעולות שנקטה אוריין, הופסקה דליפת המידע מספר שעות לאחר מועד הגילוי".

נזכיר ביום חמישי האחרון חשפנו בגלובס כי חברת עמיטל בניהולו של עדו אמתי עדכנה את הלקוחות שלה - ובהם חברות שילוח בינלאומיות כמו פריץ (סוכנת FedEx Trade Networks בישראל), מנטפילד, אוריין ואחרות - בקיומו של אירוע מתקפת הסייבר.

קיים חשש שמתקפת סייבר תשבש את פעילות שחרור החבילות והמשלוחים לישראל - כך עולה ממידע שהגיע לידי לגלובס. זאת משום שחברת עמיטל, חברת תוכנה המשווקת תוכנות לחברות העוסקות בעמילות מכס, מתמודדת, כך על-פי החשש, עם מתקפת סייבר.

כך, עמיטל עדכנה את לקוחותיה כי נחקר אצלה "אירוע סייבר המהווה חלק מאירועים מקבילים ברמה הלאומית, ומעורב בהם מערך הסייבר הלאומי", ובהמשך דיווחה להם כי מדובר באירוע Advanced persistent threat.

על הרקע הזה, חברת הלוגיסטיקה אוריין מציינת היום כי "ביצעה חקירה מקיפה, לרבות מול עמיטל, ויש בידה הערכות באשר לסוג המידע שדלף, אך אין בידה מידע באשר לזהות הנתונים שדלפו".

עוד עדכנה אוריין כי היא פועלת בתיאום עם מערך הסייבר הלאומי, וכי תגברה ותמשיך לתגבר את מערך אבטחת המידע, וזאת כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

בנוגע לתוצאותיה העסקיות מעדכנת החברה כי "האירוע לא השפיע על פעילותה השוטפת של אוריין, ומתן השירותים ללקוחותיה המשיך במהלך העסקים הרגיל", כשלהערכתה נכון למועד הדיווח "לא צפויה להיות לאירוע השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות, אם בכלל".