נופר אנרג'י וקרן נוי השלימו סגירה פיננסית לפרויקט סולארי בספרד

השלמת הפרויקט, בהיקף של 169 מגוואט, צפויה במחצית הראשונה של שנת 2022

נופר אנרג'י / צילום: מצגת החברה
נופר אנרג'י / צילום: מצגת החברה

חברת נופר אנרג'י, שהצטרפה בשבוע שעבר למועדון החברות הציבוריות בבורסה בתל אביב, דיווחה הבוקר כי שותפות הבת "נוי נופר אירופה" בשותפות עם קרן נוי (60%) השלימה סגירה פיננסית לפרויקט Olmedilla פרויקט פוטוולטאי שנמצא באיזור קסטיה לה מנצ'ה בספרד, בהספק כולל של 169 מגוואט.

החברה סגרה הסכם מימון Limited recourse בהיקף של כ-71.5 מיליון אירו לתקופה של 18 שנים עם שני בנקים ספרדיים. המימון מהווה כ-56% מסך היקף עלות הפרויקט המוערך בכ- 128 מיליון אירו והיתרה תשולם באופן יחסי על ידי בעלי המניות בפרויקט.

הפרויקט נמצא בשלבים ראשונים של הקמה וזאת לאחר השלמת אבני הדרך המשמעותיות לפיתוח הפרויקט. השלמת הפרויקט ותחילת מכירת חשמל צפויה במחצית הראשונה של שנת 2022.

נדב טנא, מנכ"ל נופר אנרג'י, ציין כי "חתימת הסכם המימון של פרויקט אולמדייה מהווה ציון דרך משמעותי במסגרת הפעילות הגלובלית של החברה. סגירה פיננסית של פרויקט זה מהווה סנונית ראשונה במסגרת הליך קידום פרויקטים משמעותיים נוספים עליהם שוקדת החברה, הן באמצעות שיתוף הפעולה המוצלח עם קרן נוי והן באמצעות פעילות עצמאית של החברה. במקביל להתרחבות הגלובלית אנו עמלים בימים אלו על המשך פיתוח, רישוי, מימון והקמה של פרויקטים בהיקף של מאות מגוואטים בישראל תחת מגוון אסדרות רגולטוריות שונות".

מקרן נוי נמסר כי "מדובר בפרויקט ראשון מתוך צבר פרויקטים שנמצא בשלבים שונים עליו עמלה נוי-נופר אירופה בשנים האחרונות. העסקה הושלמה בתקופה לא פשוטה בשוק הספרדי ועצם ביצוע הסגירה הפיננסית בימים אלה מראה על איכות הפרויקט ואיכות הצוות הניהולי שעסק בקידומו". 

נופר אנרג'י עוסקת בפעילות ייזום והשקעה לטווח ארוך במערכות פוטו - וולטאיות לייצור חשמל סולארי מאנרגית השמש בישראל ובאירופה , וכן בהקמה, הפעלה ותחזוקה (M&O )של מערכות פוטו - וולטאיות בישראל בעיקר עבור תאגידים המוחזקים על ידה , לרבות בשיתוף עם צדדים שלישיים.

החברה, הנמצאת בשליטת עופר ינאי וקרן נוי, נסחרת בבורסה בשווי של כ-2.6 מיליארד שקל.