הרמטכ"ל כוכבי: "אם איראן ושותפיה יתקפו, צה"ל יתקוף בעוצמה"

הרמטכ"ל השפיע היום איום מפורש כלפי איראן, שמזמן לא נשמע מטעם בכיר ישראלי • כוכבי: "מדרגות התגובה וכלל התכניות הוכנו ותורגלו"

הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: דובר צה"ל

הרמטכל אביב כוכבי באיום לא שגרתי כלפי איראן. בנאום בטקס אות הערכה מבצעי ליחידות מצטיינות בצה"ל אמר כוכבי כי "לאחרונה אנו שומעים על התגברות האיומים של איראן נגד מדינת ישראל. אם איראן ושותפיה, חברי הציר הרדיקלי, במעגל המדינות הראשון או השני יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל - הם יגלו שהם חברים בשותפות יקרה ביותר. צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים של מדינת ישראל. אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבינו את המצב לאשורו -  מדרגות התגובה וכלל התכניות הוכנו ותורגלו". מדובר באיום מפורש שמזמן לא נשמע מבכיר ישראלי כלפי איראן. 

כוכבי התייחס גם לתקרית שלשום שבה נראה חייל צה"ל לא מגיב לפלסטיני שהשליך אליו בקבוק תבערה. "עלינו לראות בניצחון ערך, עלינו לראות בו מצפן המכוון אותנו כל העת ובכל נושא - בפעילות המבצעית ובאימונים, בשגרה ובחירום, בעורף ובחזית", אמר כוכבי. "ערך הניצחון איננו מונח ששייך למלחמות בלבד. הוא חלק מהותי מזהות החייל ומפעולת יחידה יום-יום. כל חייל הניצב נוכח פני אויב, בשגרה או במלחמה, חייב לפעול בחדות, לחתור למגע, ולסכל כל איום. ההנחיות והוראות הפתיחה באש פשוטות ובהירות: כך נהגו חיילי צה"ל, ומפקדיו לאורך כל השנה באירועים רבים, כך הם סיכלו טרור ואויב, וכך אנו דורשים בכל האירועים בלי יוצא מן הכלל".