אדלשטיין: "בזבזנו זמן יקר, אין מנוס מסגר שלישי"

אדלשטיין התארח הבוקר במגדלי הים התיכון ואמר: "אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין – אנחנו בגל שלישי"

השר אדלשטיין / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות
השר אדלשטיין / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אומר היום כי "אין מנוס מסגר שלישי". אדלשטיין התארח הבוקר ברשת מגדלי הים התיכון במסגרת תחילת מבצע החיסונים בבתי האבות והאימהות, וליווה את המחוסנים הראשונים של "מגן אבות ואמהות". בדבריו, הדגיש אדלשטיין כי למעלה מ-5% מבדיקות הקורונה מניבות תוצאה חיובית, ומקדם ההדבקה עולה.

"אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין - אנחנו בגל שלישי", אומר אדלשטיין. "אנחנו במצב קריטי שצריך להתנהל בחיסון ובריסון. עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על בריאות של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה. בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר. אין לנו פריווילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות".

ביומיים הראשונים למבצע החיסון, חוסנו לפי אדלשטיין כ-30 אלף בני אדם - מבוגרים בקבוצות סיכון ואנשי צוות רפואי. כעת, מטרת משרד הבריאות הינה להצליח לחסן למעלה מ-60 אלף מתחסנים ביום. לדברי אדלשטיין, יש "היענות יפה מאוד של הציבור להתחסן".

משרד הבריאות דיווח הבוקר על מספר שיא של חולים שאותרו ביום אחד מאז סוף הגל השני; 3,594 בני אדם אומתו אתמול כחולי קורונה, באמצעות כ-85 אלף בדיקות ברחבי הארץ. מספר הבדיקות גבוה מאוד, אך אחוז הבדיקות החיוביות עולה בהתמדה אף הוא. 4.2% מהדגימות שנלקחו נמצאו חיוביות, כאשר הממוצע השבועי הינו 3.73%.

מספר החולים במצב קשה וקריטי מצוי במגמת עלייה. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 472 בני אדם במצב קשה, לעומת 406 לפני שבוע. 119 מתוכם מונשמים. בסך הכל, מאושפזים בבתי החולים 857 בני אדם. מאז פרוץ המגפה, נפטרו 3111 ישראלים.

למרות העלייה בתחלואה, קבינט הקורונה התפזר אתמול ללא קבלת החלטות בעניין הריסון המהודק. ישראל אמנם חצתה את רף הפרמטרים שהוגדרו לכניסה לסגר מהודק על ידי משרד הבריאות, אך בשלב זה לא הושגה הסכמה בין השרים בנושא. לפי גורמים בממשלה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סבור שסגר יצליח להפחית את רמות התחלואה באופן טוב יותר מאשר מתווה הריסון המהודק, אך אין לעמדה זו הסכמה רחבה בין השרים.