חדש בנתב"ג: תעודת "החלים מקורונה" שפוטרת את הנוחתים מבידוד

את התעודה מנפיקה הרשות להגירה ולאוכלוסין על סמך מידע המסונכרן עם משרד הבריאות • בישראל רשומים כ-351 אלף מחלימים מנגיף הקורונה

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס
נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

חדש בנתב"ג: תעודת מחלים לנכנסים לישראל, באמצעותה הנוסעים הזכאים לה פטורים מחובת הבידוד לאחר הנחיתה ומעיכובים בביקורת דרכונים. את התעודה מנפיקה הרשות להגירה ולאוכלוסין על סמך מידע המסונכרן עם משרד הבריאות. בישראל רשומים כ-351 אלף מחלימים, והם שזכאים לתעודה שפוטרת אותם מבידוד.

ב-21 בדצמבר מחק משרד הבריאות את האבחנה בין מדינות ירוקות ואדומות כאשר כל המדינות מוגדרות כאדומות, וכל הנוחתים בנתב"ג מחויבים להיכנס לבידוד עם הגעתם לישראל. השינוי הגדול צפוי להתחולל מהערב, 23 בדצמבר בשעה 22:00 כאשר כל הנוחתים יידרשו להיכנס לבידוד במלוניות.

היות שצפויים לנחות עשרות אלפי נוסעים - ומספרם גדול לעומת היצע החדרים במלוניות - יהיו נוסעים שיקבלו אישור להיכנס לבידוד ביתי. האישור החריג ייקח בחשבון את היעד שממנו הגיעו הנוסעים, כך שהחוזרים מבריטניה דנמרק ומדרום אפריקה יועברו לבידוד במלוניות בגלל החשש לייבוא המוטציה מהמדינות בהן זוהתה התפרצות.

עם כניסת חובת הבידוד מכלל הנוחתים לתוקף - פוחתת תנועת הנוסעים בנתב"ג ובהתאם לכך גם תנועת הטיסות תרד. היום צפויים לחלוף בנתב"ג 11 אלף נוסעים, מתוכם כ-7,000 צפויים לנחות. אלפים מהשוהים בחו"ל ביקשו להקדים חזרתם ולהספיק להיכנס לישראל לפני השעה 22:00 שממנה תחול חובת הבידוד במלוניות.

שינוי נוסף שהנוחתים פוגשים בנתב"ג החל מאתמול הוא האפשרות לבצע בדיקות קורונה בחינם מיד לאחר הנחיתה. את הבדיקות מבצעת חברת Check2fly שהקימה מתחמי בדיקה ומעבדות לפני כחודש וחצי. הבדיקות לנוחתים אינן חובה. באמצעות ביצוע של שתי בדיקות המחויבים בבידוד יכולים לקצר את משך הבידוד מ-14 ימים ל-10 ימים. ההיענות לאפשרות להיבדק בחינם היא גבוהה, ועד כה אלפים מימשו אותה.