מגדל ביטוח | בלעדי

מגדל ביטוח יוצאת לדרך חדשה: הדירקטוריון בחר במוטי רוזן ליו"ר

רוזן יחליף ב-1 בינואר 2021 את ניר גלעד, שהוזז מתפקידו על ידי דירקטוריון החברה האם מגדל אחזקות ביטוח

מוטי רוזן, יו"ר הדירקטוריון הנבחר של מגדל חברה לביטוח / צילום: איל יצהר
מוטי רוזן, יו"ר הדירקטוריון הנבחר של מגדל חברה לביטוח / צילום: איל יצהר

לאחר חודשים ארוכים של מאבקים אדירים בתוך הקבוצה ובין בכירים בה ובין הרגולטור האחראי, דירקטוריון מגדל חברה לביטוח בחר סופית ורשמית במוטי רוזן לתפקיד יו"ר החברה. רוזן יחליף ב-1 בינואר 2021 את ניר גלעד, שהוזז מתפקידו על ידי דירקטוריון החברה האם מגדל אחזקות ביטוח.

ההחלטה להדיח את גלעד מתפקידו התקבלה לאחר תקופה קצרה שהיה יו"ר והיא עוררה את זעמו של הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת. ברקת הבהיר כי לא יתיר את הזזת גלעד מתפקידו ב-2020 ואז הקפיא מהלכים בנושא של מגדל. בד בבד רשות שוק ההון ניהלה ביקורת חריגה על הממשל התאגידי במגדל, ואף שלחה לחברה טיוטת דוח חריפה. בסופו של יום מגדל, חברי הדירקטוריון בה והבעלים ויו"ר החברה האם שלמה אליהו הגיעו להבנות עם הפיקוח, שנמנע מפרסום דוח סופי בעניין.

במסגרת ההבנות הסכים בעל השליטה במגדל, אליהו, לזוז מתפקידיו במגדל חברה לביטוח - הן כדירקטור והן כיו"ר מגדל סוכנויות. אליהו ממשיך לכהן כיו"ר מגדל אחזקות ביטוח. עוד נציין כי לגלעד ניתן חוזה לחמש שנות כהונה, אותו הוא מסיים כשלוש שנים קודם, ולכן החברה במגעים עמו על התנאים לפרישתו.

עם מינויו של רוזן ליו"ר מגדל חברה לביטוח היא עומדת בפני דרך חדשה, כשרוזן בא אליה עם ניסיון אדיר בענף. בעבר הוא כיהן בקדנציות ארוכות כמנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח וכמנכ"ל הראל. מנכ"ל מגדל ביטוח הוא רן עוז.

מגדל היא אחת מקבוצות הביטוח הגדולות במשק, אך מעמדה היחסי בענף נשחק בשנים האחרונות. זה קרה במידה רבה בגלל השפעות רגולטוריות וחיצוניות אחרות שפגעו בה יותר מאשר במתחרות בגלל מבנה הפעילות שלה, אך לא רק בגללן. כיום נסחרת מגדל לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל, לאחר שהמניה שלה עלתה בכ-10% מתחילת השנה. הקבוצה מנהלת נכסים שהסתכמו לקראת סוף נובמבר בכ-308 מיליארד שקל והיא קבוצת הביטוח והפיננסים הגדולה בישראל במונחי נכסים מנוהלים.