צ'ק אין | פיצ'ר

"מה, זה בארץ?": הצלם הצעיר שתופס את ישראל בעדשת הרחפן

גל טוויג עוד לא בן 18 וכבר נחשב לאחד הצלמים המוכשרים שמוציאים מנופי ארצנו את המיטב מבעד לעדשת הרחפן • רגע לפני שהסגר ימנע מאיתנו את האפשרות לטייל אפילו בישראל, ניתן להתנחם מעט ולתור את הארץ דרך צילומי הרחפן של טוויג

פטריות ים המלח / צילום: גל טוויג
פטריות ים המלח / צילום: גל טוויג

הוא עוד לא בן 18 והוא אחד הצלמים המוכשרים שמוציאים מנופי ארצנו את המיטב מבעד לעדשת הרחפן. רגע לפני הסגר שייכנס לתוקף בתחילת השבוע - שגם יסגור את האפשרות של כולנו לטייל בארץ, דווקא בעונה שבה הטבע פורח ושוצף - אפשר להתנחם במעט ולהתענג על היופי הזה דרך צילומים מרהיבים.

המערה הכחולה בנחל הבונים / צילום: גל טוויג
 המערה הכחולה בנחל הבונים / צילום: גל טוויג

גל טוויג תושב יהוד הוא חובב טיולים מושבע שאת התחביב שלו לצילומים ברחפן כבר הפך למקצוע ממנו הוא משתכר "אני מניח שגם יותר ממבוגרים לפעמים". את אהבתו לטייל שאב מהמשפחה. את הטיולים עשו בני המשפחה בסופי שבוע תוך התחשבות במשחקי כדורגל כשטוויג שיחק במכבי תל אביב. "ואז הגיעה הקורונה והתבטלו אימונים והבנתי שכל מה שאני רוצה לעשות זה לטייל", מספר טוויג לגלובס.

גל טוויג בפעולה / צילום: גל טוויג
 גל טוויג בפעולה / צילום: גל טוויג

"לפני שנתיים קניתי רחפן זול שעלה משהו כמו 1,000 שקל. צילמתי, אהבתי וחסכתי. עכשיו אני עובד עם שני רחפנים מקצועיים שכל אחד מהם עולה כ-9,000 שקל. הוצאתי רישיון לרחפן כדי לעבוד בתחום כצלם עצמאי. המודל שלי הוא הצלם חן כליפה לוי שגם מצלם לכאן 11".

מנזר מרסבא במדבר יהודה / צילום: גל טוויג
 מנזר מרסבא במדבר יהודה / צילום: גל טוויג

את השיחה אנחנו מקיימים כאשר טוויג נמצא בדרך לעבודה בקצרין. "אני מצלם עבודות בנושאי תיירות וגם בתחומי נדל"ן שנמצא בלב הטבע. אני נהנה מכל הסיפור שאני יכול להרוויח וגם ליהנות. הרחפן נותן לי מלא זוויות שאנשים לא רגילים לראות ודרך הצילומים אני מספק פרספקטיבה שונה. מקומות שיכולים להיות כאילו רגילים מתגלים כמפתיעים.
"אני חושף מקומות שאנשים לא יודעים שהם נמצאים בישראל בזכות זה שאני מטייל וחוקר כל הזמן. צילמתי למשל בסחנה באזורים פחות מוכרים ופתאום האתר מקבל זווית חדשה עד ששואלים אותי אם זה בארץ. שתי התגובות שאני הכי רגיל לקבל זה "איפה זה", ו-מה, זה בארץ? לא ידעתי שקיים מקום כזה".

כרישים בשפך נחל חדרה / צילום: גל טוויג
 כרישים בשפך נחל חדרה / צילום: גל טוויג

לצלמי רחפן יש מגבלות שאת חלקם מחזיקי הרישיון יכולים לעקוף: למשל אסור להטיס רחפנים ברמת הגולן, ליד גבולות ובסיסי צה"ל או באזור שדות תעופה. "כבעל רישיון אני יכול לקבל אישור לצלם ברמת הגולן וגם לצלם מגובה של 100 מטר לעומת 50 מטר - המגבלה שקיימת למי שאין לו רישיון. ברוב המקרים ההטסה אצלי מאוד מחושבת ונראה לי שזה מה שמייחד אותי מאחרים. הרוב מטיסים רחפן לשם הטסה ומצלמים קצת. אני רוצה למצות את זמן הסוללה שזה בערך חצי שעה, אז את כל התכנון אני עושה על הקרקע, אני מדמיין מה אני הולך לצלם וככה אני יכול בחצי שעה לצלם 40 תמונות לעומת 10 תמונות שיכול לצלם מי שאת התכנון עושה בזמן שהרחפן באוויר".

קרה שהעלית רחפן וגילית אוצרות טבע שלא ידעת שקיימים?
"כן, הייתי ברמת הגולן והרמתי את הרחפן לצילומים בנחל סער, צילמתי את מפל סער המפורסם כשהרמתי את הרחפן גבוה יותר גיליתי במעלה הנחל בריכה שנתתי לה את השם בריכת הטורקיז, אני לא יודע אם יש לה שם אבל זה מקום מדהים בתוך נקיק עם מים בצבע טורקיז בוהק. היו מקרים שדרך הרחפן גיליתי גם אגם באמצע המדבר".

"בריכת הטורקיז" בנחל סער / צילום: גל טוויג
 "בריכת הטורקיז" בנחל סער / צילום: גל טוויג

התמונות המרהיבות של טוויג מפורסמות גם בעמוד האינסטגרם שלו @galtwig וברבות מהן הוא עצמו מצולם "בהרבה מהתמונות רואים אותי מטייל, עכשיו שאני מטייל יותר עם החברים גם הם הופכים לאובייקטים בצילום. הקורונה חיזקה אצלי את הדחף לטייל. המקומות האהובים עליי הם בשני קצוות המדינה: מהר אודם ברמת הגולן ועד הרי אילת".

ואי אפשר שלא לשאול, מה תרצה להיות כשתהיה גדול - האם תמשיך במסלול הצילומים?
"אני מגדיר את עצמי כאדם טוטאלי וזה קורה גם בצילום. כיום הצילום הוא שנותן לי את האופציה לטייל וגם להרוויח שזה שילוב מעולה. אולי בהמשך הדרך אזנח את הצילום המקצועי אבל מה שאני יודע הוא שטיולים יהיו חלק מהחיים שלי גם בהמשך".