אלימות בהפגנות: בראשל"צ אדם יצא עם סכין ואיים על מפגינים

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכת לשבוע ה-27: שלושה מפגינים נעצרו לאחר שניסו לחסום את הכניסה למעון ראש הממשלה • בצמתים ועל גשרים ברחבי הארץ ממשיכות ההפגנות

מפגינים נגד השחיתות השלטונית מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור ירושלים / צילום: הדגלים השחורים
מפגינים נגד השחיתות השלטונית מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור ירושלים / צילום: הדגלים השחורים

אלפים מפגינים הערב סמוך למעון ראש הממשלה בבלפור. המשטרה עיכבה קטין בן 17 ואישה בת 52 בחשד לתקיפת המפגינים היום בצומת גבעת עדה.

מוקדם יותר צעדו מאות מפגינים מגשר המיתרים לבלפור תוך חסימת כבישים ועצירת תנועת הרכבת הקלה ברחוב יפו. המפגינים אוחזים מיצגי ענק של צוללות וקוראים ״כולם לרחובות״, ״גוש אחד ביחד ננצח״ ו״דמוקרטיה או מרד״.

בקיסריה צועדים 300 פעילי התנועה לאיכות השלטון לעבר בית נתניהו בקיסריה וקוראים ״נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה״.

מוקדם יותר הופגנה אלימות כלפי המפגינים: בצומת גבעת עדה הותקפו מפגינים. מוקדם יותר, בראשון לציון יצא אדם מרכב, עם סכין ביד, איים על המפגינים ועזב את המקום. המשטרה מנסה לאתר את החשוד.

צוותי כיבוי הוזעקו לכיבוי מדורות שהציתו המפגינים סמוך ברחוב בלפור. המפגינים התיישבו על הכביש בניסיון למנוע מהם לעבור. ארגון קריים מיניסטר דיווח על מפגינים פצועים ומסר כי "המשטרה ממשיכה לשמש קו ההגנה האחרון של הנאשם, סימפטומים של מנהיג מושחת בסוף דרכו. אין שום מניעה לקיים הפגנה במקום למעט הרצון הבלתי פוסק של דורון ידיד לסייע לנאשם בדיכוי המחאה הצודקת שתביא להפלתו".

המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

מיצג במחאה שבגשר המיתרים / צילום: ניצן שפיר
 מיצג במחאה שבגשר המיתרים / צילום: ניצן שפיר

מוקדם יותר, עימותים אלימים פרצו  בין שוטרים למפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיעו בשעות אחר הצהריים, מוקדם מהרגיל, סמוך למעון ראש הממשלה בבלפור וקראו לקיים "מצור על בלפור". שלושה מפגינים נעצרו.

המפגינים חסמו את הכניסה הראשית למעון בפינת הרחובות עזה ובן מימון כשהם נושאים לפידים בוערים ומניפים שלט עם הכיתוב "מצור על בלפור". מהמשטרה נמסר כי "המפגינים מפרים את הסדר תוך התעמתות עם כוחות המשטרה במקום".

ההפגנות נגד נתניהו והשחיתות השלטונית ממשיכות היום זה השבוע ה-27 גם לאחר פיזור הכנסת השבוע. מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "נמשיך עד שנבטיח את קיומה של ישראל כדמוקרטיה!". במקביל יצאו מפגינים כמידי שבוע לגשרים, לכיכרות ולצמתים ברחבי הארץ. מאוחר יותר תצא צעדת מחאה מגשר המיתרים להפגנה המרכזית בסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור.

מפגינים נגד נתניהו והשחיתות השלטונית בצומת בילו / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד נתניהו והשחיתות השלטונית בצומת בילו / צילום: הדגלים השחורים

את הצעדה מובילה תנועת הדגלים השחורים יחד עם 'חקירה עכשיו' הדורשת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השייט, תנועת קומי ישראל, קריים מיניסטר, אין מצב ופינק פרונט - החזית הוורודה.

מהדגלים השחורים נמסר כי "השבוע האחרון הוכיח עד כמה המחאה דרמטית לשמירת מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. המחאה, חסרת התקדים היא עדות עד כמה אזרחי ואזרחיות המדינה אוהבים את המדינה ומוכנים להקריב עבורה".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר: "המשטרה ממשיכה בהערכותה להמשך קיומן של המחאות הערב סמוך למתחם בית רה"מ. כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור".