עוד מדינות דורשות הצגת בדיקות קורונה שליליות בכניסה - ומה בישראל?

בין המצטרפות החדשות לרשימת המדינות שדורשות בדיקת קורונה שלילית מהתיירים הנכנסים - טורקיה, הולנד וקובה • בארץ הממשלה עדיין לא שינתה את הדרישות, אך בדיקות קורונה מוצעות בחינם לנוחתים בנתב"ג

עמדות בדיקת קורונה בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ', גלובס
עמדות בדיקת קורונה בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ', גלובס

עוד ועוד מדינות מצטרפות לרשימה של כאלה הדורשות מהנוסעים הנוחתים להציג בדיקת קורונה שלילית. את הבדיקה הנוסעים צריכים להציג לפני העלייה לטיסה. בין המצטרפות האחרונות - טורקיה, שפרסמה כי עד 1.3.21 תבקש מכל הנוחתים במדינה להציג בדיקת קורונה שלילית. מדינות נוספות שיתנו את הכניסה אליהן כוללות את בלגיה ואת הולנד.

ממשלת הולנד הודיעה כי מ-29.12 כל הנוחתים במדינה (מגיל 13), לרבות אזרחים הולנדים, יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות שבוצעו 72 שעות לפני הטיסה. הממשלה גם ממליצה לכל הנוסעים שמגיעים להולנד להיכנס לבידוד עצמי של 10 ימים.

גם ארה"ב הכריזה לאחרונה כי כל הנוסעים מבריטניה יהיו מחויבים בהצגת בדיקה שלילית בכניסה לארה"ב. מדינה נוספת שדורשת מעתה מכל הנוסעים להציג בדיקות בכניסה היא קובה. המדינות הללו מצטרפות לרשימת המדינות שכבר דורשות מזה זמן בדיקות קורונה שליליות כתנאי לכניסה אליהן, בהן למשל איחוד האמירויות (שם מבצעים בדיקה נוספת מיד לאחר הנחיתה).

גם ביוון הנוחתים נדרשים להציג בדיקות קורונה בכניסה. לאחרונה עדכנה המדינה על העלאת משך הבידוד לנוסעים הנוחתים מבריטניה ל-10 ימים, וזאת בכפוף לביצוע של שתי בדיקות - האחת עם הנחיתה והשנייה לאחר 9 ימים.

ומה בישראל? עד כה המדינה לא שינתה את דרישותיה מהנוסעים הנכנסים, והיא אינה דורשת הצגת בדיקות קורונה שליליות כתנאי לכניסה למדינה. מהשבוע שעבר חלה חובת בידוד על כל הנוחתים במלוניות, אלא שלפי דיווחים רוב הנוסעים שנוחתים מופנים לבידוד ביתי, בשעה שמספר החדרים במלוניות עומד על כ-2,000-3,000 - פחות משמעותית ממספר הנוחתים.

בנוסף, בכדי לעודד את הנוחתים לבצע בדיקות קורונה לאחר הנחיתה וגם במטרה לקצר את הבידוד מ-14 ל-10 ימים, מהשבוע שעבר זכאים הנוחתים לבצע בדיקה בחינם בעמדות Check2fly הקיימות בנתב"ג. לא מדובר בבדיקת חובה, אולם ההיענות גבוהה, ואלפי נוסעים מעדיפים לבצע בדיקה מיד לאחר שנחתו בארץ.