לפעמים הצעה אחת מספיקה: 55 מיליון שקל לקרקע בצריפין

החברות חן ואיתי גינדי ורמי שבירו ישלמו למדינה 55 מיליון שקל עבור קרקע בראשון לציון בייעוד של מסחר ותעסוקה • הצעתם הייתה היחידה שהוגשה במכרז

רמי שבירו / צילום: מורג ביטן
רמי שבירו / צילום: מורג ביטן

מכרז של המדינה למתחם מקרקעין באזור בסיס צריפין לשעבר היה קרוב לכישלון, לאור התעניינות נמוכה במיוחד של השוק בקרקע. למעשה למכרז הוגשה הצעה אחת בלבד, שהפכה להיות ההצעה הזוכה.

מדובר בקרקע שטח של כ-10 דונם בשכונת הנרקיסים (צריפין) בראשון לציון, שייעודה מסחר ותעסוקה. את ההצעה היחידה והזוכה הגישו שתי חברות יחדיו - חן ואיתי גינדי ורמי שבירו הנדסה שבשליטת הקבלן רמי שבירו. שתי החברות פעילות מאוד במכרז הארץ, כאשר חלק גדול מהפרויקטים של חן ואיתי גינדי בוצעו בראשון לציון.

החברות הגישו הצעה במחיר של 15.18 מיליון שקל על הקרקע. על כך יש להוסיף הוצאות פיתוח גבוהות במיוחד של כ-40 מיליון שק, כך שבסך-הכול החברות ישלמו לרשות מקרקעי ישראל עבור הקרקע כ-55 מיליון שקל.

המגרש נמצא בשכונת נרקיסים, בחלק הצפון מזרחי של ראשון לציון, במקום שבו שכן עד לאחרונה חלק ממחנה צריפין. תוכנית בינוי העיר לשכונה מציעה בנייה של כ-4,000 יחידות דיור, מתוכן 250 בדיור מיוחד, ובנוסף יחידות דיור קטנות בשטח של 75 מ"ר, שמיועדות למכירה במסגרת תוכנית מסובסדת.