"קשיים בלתי מבוטלים": מוקש נוסף בעסקת ידיעות אחרונות

שופטת המחוזי בתל אביב לושי עבודי התייחסה לסעיף היעדר התביעות בעסקה המתגבשת למכירת מניות ידיעות אחרונות • "סעיפי הוויתור הנכללים בהסכם המכר מעוררים קשיים בלתי מבוטלים, ועל פניו נראה כי לא ניתן לאשרם כלשונם"

נוני מוזס / צילום: ברני ארדוב, וואלה! NEWS
נוני מוזס / צילום: ברני ארדוב, וואלה! NEWS

מוקש נוסף בדרך להשלמת עסקת מכירת המניות בידיעות אחרונות. במוקד, סעיף שנוי במחלוקת: היעדר התביעות נגד מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שהוכנס לעסקה במסגרתה אמורה קבוצת ידיעות אחרונות לרכוש ממניות ידיעות אחרונות שבכינוס בנק הפועלים.

שופטת המחוזי בתל אביב לושי עבודי אמרה היום כי "סעיפי הוויתור הנכללים בהסכם המכר מעוררים קשיים בלתי מבוטלים, ועל פניו נראה כי לא ניתן לאשרם כלשונם". הסעיף המדובר קובע כי הכונסים מוותרים בשם החברות של פישמן על כל תביעה עתידית שיכולה לעלות אחרי המכירה נגד מוזס ואנשיו. 

מוקדם יותר היום ביקש עו"ד יוסי בנקל, המשמש כנאמן לנכסי אליעזר פישמן, בקשה בהולה לדחיית ההכרעה בנושע המכירה. זאת, לאור מידע חדש לפיו יש מתעניינים ברכישת מניות ידיעות אחרונות. בנקל חשף כי לאחרונה התעניין איש העסקים קובי ריכטר ברכישת המניות, אך הכונס עו"ד פיני רובין סירב לספק לו מידע נוסף, ולכן ריכטר לא הגיש הצעה. עוד דווח לבית המשפט כי היום הודיעו שולה וזאב מוזס על רצונם בבדיקת נאותות שבעקבותיה יגישו אף הם הצעה.

בתחילת השבוע הודיע בנקל לבית המשפט כי הוא מתנגד לעסקת המכירה המתגבשת, לפיה המניות שבידי בנק הפועלים ובנק דיסקונט יימכרו לידיעות אחרונות תמורת 171 מיליון שקל. מדובר במחיר המגלם "הנחת קורונה" שניתנה במסגרת העסקה הקודמת - אז אמור היה התשלום על המניות לעמוד על כ-216 מיליון שקל.

בנקל טען כי התמורה המוצעת עבור המניות המשועבדות כעת אינה מהווה תמורה הולמת, ויש לקיים מכרז בישראל ומחוצה לה שנועד לרכישת המניות המשועבדות, תוך פתיחת חדר מידע כדי לאפשר לכל גורם שיחפוץ בכך לקחת חלק בהליך תחרותי שוויוני, הוגן ושקוף.

בתחילת השבוע האריכו גורמים בתעשייה כי למרות התנגדותו של בנקל, צפויה השופטת לאשר את העסקה, ונראה כי ההתלבטות הגדולה שלה כרגע היא האם לקבל את הסעיפים בהסכם באשר להיעדר תביעות עתידיות. עתה מתברר כי השופטת אכן מתקשה להעביר את הסעיף - מה שעלול לייצר השלכות על היתכנות העסקה כולה. 

*** גילוי מלא: רכישת המניות ב"ידיעות אחרונות" בשנת 1997 נערכה על-ידי חברה משותפת של משפחת פישמן ומשפחת בר און. כיום מדובר בהחזקה עקיפה ומשורשרת ללא זיקה אפקטיבית למניות "ידיעות אחרונות". איש העסקים אליעזר פישמן הוא בעל השליטה הקודם בחברת מוניטין, המחזיקה (100%) בעיתון גלובס. "ידיעות אחרונות", לרבות "כלכליסט" מקבוצת "ידיעות אחרונות", וגלובס הם עיתונים מתחרים.