נפטא פועלת להנפיק שותפות להשקעות באנרגיה נקייה

השותפות, קלין וליו ונצ'רס, מעוניינת לגייס 100-70 מיליון שקל, כאשר נפטא תשמש משקיע עוגן בהנפקה

חיים צוף, מבעלי השליטה באקויטל / צילום: רוני שיצר
חיים צוף, מבעלי השליטה באקויטל / צילום: רוני שיצר

חברת נפטא, שנמצאת בשליטת קבוצת אקויטל של חיים צוף וקובי מימון, מצטרפת לטרנד הלוהט של מעבר לאנרגיות נקיות, ופועלת להגיש טיוטת תשקיף לקראת הנפקה  (IPO) של קלין וליו ונצ'רס - שותפות שתשקיע בטכנולוגיות מתקדמות בתחומי האנרגיה, הקלינטק והתשתיות. בכוונת השותפות לגייס מהציבור 70-100 מיליון שקל. 

מקורות המימון להשקעות השותפות לפני ההנפקה הם מכספי הלוואה שתיתן נפטא לשותפות. ככל שזו תונפק, בכוונת נפטא להפוך בה למשקיע עוגן ולרכוש לפחות 20% מיחידות ההשתתפות שיוצעו לציבור. 

המהלך של נפטא מהווה הצהרת כוונות על רצונה להשתלב במגמה העולמית של מעבר לאנרגיה נקייה. השותף הכללי בשותפות קלין וליו ונצ'רס ינוהל על ידי נפטא (51%) יחד עם קבוצת יזמים בתחום האנרגיה, ובהם ניר מרום, עמית שרביט ורמי קרמין. את פעילות השותפות יוביל ערן לנדנר, המכהן כמנכ"ל אקויטל ונפטא, שישמש סגן יו"ר פעיל בשותף הכללי בשותפות. בתפקיד היו"ר ישמש חיים צוף.

נפטא, מקבוצת אקויטל, הפועלת בתחומי הנדל"ן וחיפושי הנפט והגז, נסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של כ-1.4 מיליארד שקל. החברה עוסקת בחיפוש, פיתוח והפקה של נפט וגז, הן בישראל (באמצעות ישראמקו, המחזיקה זכויות במאגר הגז הטבעי תמר) והן בארה"ב. נפטא מציינת כי החברה רואה את ההשקעה בקלינטק כהשקעה אסטרטגית, והיא צפויה להעמיד את מקורות המימון עבור השותפות החדשה ללא תלות בביצוע ההנפקה לציבור.